TERKINI

Sabtu, April 30, 2011

WARAS KERAS TEGANG



BERAS WARAS KERAS
Kita orang Malaysia makan nasi. Nasi asalnya dari BERAS. Bila sudah makan nasik alberas, kita menjadi sihat dan WARAS... bila sudah waras, anu war nya, ops... anu nya, itu lhoo, kan bisa KERAS.. gitu! 


   MANA  I.S.A.?  


Penjelasan sudah pun diberikan. Anu nya sudah dipertontonkan. Keganasan PKR dan pakatang pembangkang belum ke tahap membahayakan negara. Teruskan pakatang. Anda di pihak yang benar? Biarkan! Anda tahu apa itu I.S.A. Silakan... operasi porn? Jika anda setuju bunyikan hon.. pon... pon... 



Apakah sebenarnya kata kata “Kerajaan ada caranya yang tersendiri” untuk menangani permasalahan negara. Dari segi politiknya. Ekonomi. Kesejahteraan Rakyat. Kini keganasan pelampau politik? Belum cukup ‘melampau’ dan mengancam keselamatan negara. Hanya setakat budak ingusen nak ice krim ‘corn nek tooo’. 



Bayangkan kalau I.S.A. sudah digunakan sebelum ini. Tentu perusuh ini akan membanjiri jalanan agaknya! Pakatang Pembangkang kononnya bermatian matian memperjuangkan penghapusan I.S.A. Mana I.S.A.? TS ISA Samad adalah. Itu pun digempur ‘anak’ totoknya sendiri lalu hendak diguling gulingkan... 



DAPuk komunis, apek LKS akan menjadi hero malaysian malaysia racist kalau I.S.A. digunakan. Tetapi, pada hari ini, dengan sendirinya, semua menjadi kenyataan.... serangan bertali arus para blogger, media arus perdana dan sindirian sinis, tajam disekelilingnya. Semuanya telah mula makan tuan. Sebagaimana kehendak doa dan hajat yang telah di makbulkan. 


   APA KUASA PDRM DAN KDN 


Pakatang Pembangkang mula mempersoalkan tanggung jawab PDRM. Tetapi, sekarang ini, PDRM tempat Ketua Pakatan Pembangkang mengharapkan belas dan kasihan. Tempat rujuk dan mencari perlindungan. Begitu juga dengan semua penyokong dalam pakatang pembangkang. 



Mereka semua yang di kejar dosanya sendiri telah mula menjerit jerit. Kenapa Datuk Trio tidak ditangkap lagi? Mereka mesti di hukum! PDRM tidak bertanggung jawab! Sumpah itu sumpah laknat, ikut fatwa orang fasik. Semuanya tidak ada yang betul. Confom. Memang manusia tiga suku. Tak payah layanlah... Peduli apa! Orang itu yang nak bersumpah. Bukan diri kita yang disumpah pun! Tanggunglah sendiri... 



Yang pelik, Dsai dan para penyokong serta pakatan haramnya, yang hari hari dok asyik menyumpah seranah, pas siap melaknat UMNO BN lagi! Tak fasik pun. Itulah cara sebenar sumpah yang patut dipraktikkan. Setiap saat, setiap detik, sumpah berada di bibir. Dalam blog, dalam akhbar MK dan semuanya milik menyokong pembangkang penuh dengan sumpah laknat. Itu baru betul... 



Apalah sumpah laknat buat dalam masjid? Kan, dah kecoh. Saper yang malu? Melayu jugak yang malu... Saper yang bodoh? Melayu jugak yang bodoh... apa saje yang berlaku pada hari ini akan dipalitkan kepada Melayu UMNO. Walhal yang sebenarnya, Dsai dan pakatang haramlah yang terlalu rakus dan giler kuasa. 



Menghayati perjalanan politik pada hari ini, ianya tidak ubah permainan yahudi mabuk atau pun budak budak tiga suku. Bagaikan nak rak dunia ini dibuatnya. Mereka sahajalah yang betul. Mereka sahajalah yang berhak ke atas Negara Malaysia ini. 



Lihatlah sekarang! Mereka semua. Dsai, LKS, LGE, TGNA, TGHH, PKR, PAS, DAP dan semua para penyokongnya. Kini menjerit jerit.  Kalau boleh ingin meminta pihak PDRM dan KDN menguat kuasakan semula I.S.A. tapi, untuk menangkap dan menghukum orang menyebelahi pihak kerajaan. 



Hanya orang mabuk dan budak tiga suku sahaja yang berfikiran sebegitu. Sebenarnya, samaada kita bercakap atau membisu, sama sahaja. Semuanya akan dipersalahkan kerana bersubahat. Jadi, kita harus bagaimana? Ada mata, pandang, ada telinga dengar. Ada mulut... makan... Tak ada duit? Negara Berkebajikan... 



Biarkanlah semua luncai luncai itu terjun dengan kelambunya... bakarlah kelambunya... telanlah labu labi laba nya... udah dasar lembu pendek... akai pundek, eh salah eja! 


   PRESIDEN MCA DAN LAWAK BODOHNYA 

   Ini lagi satu lawak bodo... 


Walaupun Presiden MCA hanya berseloroh, saje nak buat lawak bodoh.... kalau pakatang pembangkang terutamanya PKR sanggup nak jatuhkan ketuanan melayu, dia akan menyokong dan mengundi. Dia bercakap sebagai orang cina mca. Sewaktu dengannya, PKR kian runtuh dan bakal terkubor. Tentulah mustahil. PKR nak hapuskan ketuanan melayu? PKR lah yang bakal terhapus dari dunia melayu! Kerana, PKR nak jatuh hapuskan dirinya sendiri? MCA tidak akan menyokong sama sekali pakatang pembangkang. Itulah gimmik algamaknya! 



Tetapi, harus diingat, lawak bodo..nya juga mengundang padah. Ini bukan waktunya nak buat lawak, apek oii.. lompat.. nanti masuk longkang... comberan pek! 


   Bahasa Melayu ada darjat yang tersendiri. 


Disebalik kata kata apek ini, orang cina tetap membenci bangsa melayu. Namun demi 1Malaysia, mereka sanggup korbankan ultra kiasunya. Kuborkan komunisnya. Tapi lu sudah cakap salah stesen maaa! Lu jawab la sendiri... 



Tiada ulasan:

Catat Ulasan