TERKINI

Ahad, Jun 17, 2012

LAWAK ANJING DENGAN BAYANG BAYANGNYA




BETUL KE PRU 13 PADA MUSIM HAJI? 

WOW! YAKIN BEBENOR PR BAKAL MENGUASAI PUTRAJAYA! 

BEROOK KEMAROOK, SENDIRI GAROOK... 
 

 
Top of Form
Bottom of Form

PRU 13

PAS begitu angkuh akan menang. Soal mengerjakan, menunaikan ibadah haji disamakan dengan segala penangguhan di zaman nabi. PRU 13 lebih penting dari segala galanya. Dari sudut politik pas atau pr, ia sememangnya terlalu penting. Hanya insan yang berIman sahaja tetap menjadi 'hamba Allah'. 

Mengapa menyalahkan umno bn, sedangkan bayangan ketakutan kekalahan adalah di dalam diri pas sendiri. Sendiri yang tamak haloba, bongkak sombong, angkuh takbur untuk merampas Malaysia. Memfitnah PM bakal mengadakan PRU 13 di bulan Zulhijjah. Sekiranya benar, jadikanlah ianya modal pusingan untuk PRU.
 
 Sebagai insan biasa, aku hanya merasakan, berkemungkinan besar PRU 13 pada bulan Febuari 2013. Jangan marah, jangan percaya bulat bulat, itu hanya firasat jer. Perhatikan ucapan DS Najib bila menyebut tentang PRU 13. Apakah kuasa yang ada di tangan DS Najib itu adalah segala galanya? Memang beliau akan membubarkan Parlimen pada bila bila masa untuk memberi laluan PRU 13. Ketentuan tetap milik Yang Maha Segala galanya. 

Sekali lagi aku nak katakan. Kenapa PR sendiri tidak sepakat untuk membubarkan DUN yang di kuasainya? Samada DS Najib akan ikut atau tidak tarikh yang PR tetapkan, semua andaian, tohmahan dan fitnah jahat PR akan terbukti atau sebaliknya. Anda menuduh DS Najib zalim. Walhal sebenarnya PR yang amat zalim. Jika PR sendiri merancang pembubaran DUN pada bulan Febuari 2013, confom PRU 13  pun akan  diadakan. PR sendiri pun takde ketetapan, hanya individu tertentu sahaja yang perasan menguar uarkan fitnah gampangan. 

Kemungkinan PRU 13 pada 13 Mei 2013 pun tidak mustahil! 

Mengapa Selangor takut membubarkan DUN serentak dengan pembubaran parlimen? Apakah Selangor dan PR amat yakin untuk mempertahankan walau pun gagal menguasai Putrajaya? Kebejatan PR ingin menawan Putrajaya secara democrazy hanyalah mimpi di siang bolong. 

Jika PAS, dominan dalam PR, konsisten perjuangannya, aku rasa laa kan, PR bakal menguasai Putrajaya. Tetapi, dengan permainan kotor, beershitt, pemfitnah, jauh panggang laa dari Putrajaya. Bagaikan langsung tiada kebertanggung jawaban. Inikah bakal pemerintah yang membentuk Kerajaan Malaysia? Kebodohan diri sendiri di pamerkan kemudian menyalahkan orang lain. Sudahlah pandai macam keldai, bodoh susah di ajar, rebus pun tak empok!

bila pr nak bubarkan DUN?

Aku nak sangat tau, bolehkah PR bersepakat untuk menentukan pembubaran DUN serentak di ke empat empat buah negeri yang dikuasainya? Tentukan tarikhnya bila PR akan membubarkan DUN. Jangan laa tamak sangat, takbur sombong nak menang sangat! 

PM DS Najib, hanya menunggu sahaja bila bila masa sesuai untuk membubarkan Parlimen. 

Rakyat akan mengundi untuk mempastikan PR tetap menjadi pembangkang di Parlimen. Boleh gitu? hu, hu, hu. 

Apa apa pun, esok lusa, kita tetap bersedia bila bila masa sahaja parlimen akan di bubarkan. Buat PR jangan laa nak kalut sangat. Kamu tu yang takut dengan bayang bayang sendiri. Sape kata PM DS Najib nak buat PRU 13 pada musim haji? Semua ni hanya persepsi pas jer. Dasar anjing tamak dengan bayang bayangnya. Sendiri buat cerita takut kalau PRU 13 bakal diadakan pada musim haji sehingga menafikan hak  para jemaah yang berada di Tanah Suci Kota Mekah. Bayang bayang kekalahan pas lalu terus menuduh, memfitnah dan berterusan menghina PM DS Najib. Itulah amalan yahudi mabuk.

Begitulah mainan politik. Kotor. Memang kotor. PAS yang mengandaikan, meramalkan lalu menjadikan fitnah yang nyata. Semuanya ini hanya ilusi basi sengaja untuk menghasut penyokongnya menjadi tidak bermaruah dan berada dalam kesesatan yang nyata. 

Betul ke PRU 13 di musim haji?



Tiada ulasan:

Catat Ulasan