TERKINI

Isnin, April 25, 2011

BAHASA MELAYU - SEMANGAT KEBANGSAAN ATAU KEBANGSATAN?



   BAHASA MELAYU – JIWA MELAYU 


Menyebut Bahasa Melayu, secara otomatik kita akan menjadi Melayu. Bila di sebut dan sebutannya adalah melayu, kita berbangga menjadi Orang Melayu. Inilah Bahasa Melayu di Tanah Melayu untuk penduduknya. 

Kaum cainis cauvanis yang anti melayu, tetap menafikannya. Mereka berusaha  menjadikan bahasa lain juga sama kepentingannya.


   BAHASA KEBANGSAAN – JIWA KEBANGSAAN 


Malaysia mengandungi Semenanjung, Sabah dan Sarawak. Bahasa Melayu yang digunakan menjadi Bahasa Kebangsaan. Bahasa perantara kita Warganegara Malaysia. 


   BAHASA MALAYSIA – JIWA KEBANGSATAN? 


Kini dan Selama lamanya. Dunia mula mengenali kita sebagai Malaysia. Orang Malaysia. Maka itu bahasa perantaranya menjadi Bahasa Malaysia. Orang Melayu tak kisah. Bangga. Lupa diri, lupa daratan, lupa kebudayaan dan lupa melayu ‘mudah lupa’. 

Kini bangsa lain mengambil kesempatannya. 



   DAP RACIS ULTRA KIASU
   DAPuk – DAP ultra kiasu   


Siapakah sebenarnya yang bersalah? Siapakah yang sepatutnya dibelasah? DAPuk yang bertanggung jawab di atas segala kebangsatan, maka DAPuk lah yang mesti dipertanggung jawabkan dengan segala kebangsatan yang lahir. Jika MCA dan Gerakan, menyokong dalam diam atau sebaliknya, individu tersebut juga wajar di DAPigkan juga.  



Sesiapa sahaja yang menyokong kebangsatan DAPuk, wajib di dilondehkan! Siapa dan Apa sahaja yang membantu, menyokong dan mengampu DAPuk adalah musuh ‘Semangat Kebangsaan’. Mereka adalah musuh yang memperjuangkan ‘kebangsatan’. Kebangsatan biaDAPuk sebenarnya adalah anti melayu, anti kebangsaan dan anti Malaysia. Mereka adalah cauvanis ultra kiasu. 



Setakat ini hanya blogger prokerajaan dan blogger UMNO sahaja yang lantang mengkritik,  menghentam dasar dan perjuangan kebiaDAPan komunis racis. Kini bukan sahaja kaum tionghua, kaum pas pis pus juga sudah seronok menjadi petualang bangsa. 



PAS akan menerima natijahnya kerana bersekongkol dengan DAPuk yang anti Ugama Islam dan Orang Melayu.  Pas begitu megah dan angkuh membela komunis dan berdiri teguh di belakang racis biaDAP ultra kiasu. 



PAS menghina ‘Ketuanan Melayu’ yang kononnya merendahkan ‘Keagungan Islam’. PAS mengkafirkan orang melayu yang katanya berkawan dengan MCA dan Gerakan. PAS menjahiliahkan kaum melayu yang mengundi BN. PAS mengaku merasa menyesal dilahirkan sebagai orang melayu. PAS kian sesat menjejaki kroninya yang menjadi Penyamun Kian Runtuh dan selamanya membela biaDAPuk!!!! 



Seandainya, ada segelintir ahli MCA atau Gerakan yang menangguk di air keruh, itulah dasar sebenar kaum cainis ultra kiasu. Namun masih ada sebahagian besar kaum tionghua yang menyokong perjuangan BN. Tetapi bagi kaum atau bangsa yang racis, anti melayu, sewajarnyalah kita memulaukan dan menjauhkan diri darinya. Kita menyokong 1Malaysia 1Bumi sebagai ketetapan sekiranya mereka melanggar ‘kontrak sosial’ yang menjamin hak dan kebebasan rakyat Malaysia. 



Kini kita hanya perlu mengenali, siapakah yang sebenarnya talam dua muka. Hanya mementingkan diri sendiri. Hanya mengaut keuntungan untuk temboloknya sendiri. Hanya ingin berkuasa untuk bertakhta, mengumpul harta dan nafsu sex ‘gila wanita’. 



Dalam kita merenung kuman hiv, malapetaka di seberang lautan, sememangnya tidak mustahil, ada ahli ahli BN sendiri yang gagal menjadi manusia Malaysia marhaen. Individu seperti ini sepatutnya juga kita londehkan bila tiba saat dan ketikanya. Jangan dia orang ingat, ahli UMNO ada kekebalan. Kebebalan bakal mengundang padah sesuatu bangsa dan negara. Yang jadi masalahnya ni, dahlah bebal, kebal pulak tu! Macam pas bela dapuk. 


   PRU 13 

   MALAYSIAN MALAYSIA VS 1MALAYSIA 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan