TERKINI

Jumaat, April 22, 2011

PUTRAJAYA - KETUANAN MELAYU

 Lambang Negara Kita Malaysia 

LAMBANG KITA YANG GAGAH
DI PANDANG MULIA DAN INDAH

         NEGARA KITA TANGGUNG JAWAB KITA         
    1MALAYSIA 1MELAYU 1MATLAMAT 1MANDAT    

   Ana hanya melihat ke depan.....
   Merenungi masa depan.....
   Mungkinkah masih ada kasih dan kasihan?


Sekali lagi ana diperlihatkan, segelintir insan yang sememangnya tidak memperdulikan dengan negaranya sendiri. Mereka terus hanyut dengan labu labunya. Angan angan Mat Jenin terus subur lalu takbur biarpun menuju ke kubor... Sememangnya hidup ini berakhir dengan kematian. Untuk apa hidup, sekiranya tidak boleh menolong tetapi menyusahkan umat pula? 


   Biarkan, biarkan dan biarkanlah mereka... 


Saudara mara kita tetap angkuh. Dia orang terus selingkuh. Asas kehidupannya belum kukuh. 



Dulu mereka itu adalah komunis. Hari ini mereka adalah racist dan cauvanist. Selama lamanya, mereka adalah cainis ultra kiasu. Bukan ultraman... ultra nyah! Patut dinyahkan dari ‘kamus’ perpaduan. Telunjuk lurus kelingking berkait. Tidak pernah ‘gentlemen’, tikam belakang macam tikam nombor ekor jer! 



Itulah kelebihan Ugama Islam mendidik umatNya. Tidak pernah mengajar mendekati erti kejahatan. Kejahatan itu pusaka iblis syaitan. Kejahatan itu ada di dalam hati manusia itu sendiri. Anda ikut hati iblis anda, anda dapat balasan yang setimpal. 



Melihat senario dalam Pas. Agak agaknya siapa hendak di’sayonara’kan? Pemilihan Pemimpin dalam Parti, hai.. kalau sudah politik, lagunya sama ajer. Buang, tukar, tumbangkan dan jatuhkan silih berganti. Kalah, buat parti baru. Meninggal, kuborkan! Tak nak meninggal, meninggalkan kek, tinggalkan jer! Wow! Meriahnya dunia ini! Merinding bulu dada ana... ops, berdiri, buru romaku... 



Jong, jong inai, mak ipong rajawali... hoi, ini lagu politik, itu lagu budak budak ingusen hijau! TGHH nak kena lawan. Nak dikalahkan. Alahai, kesian dia. Buat baik dibalas tuba. Macam UMNO gak. Buat baik, tangannya kena gigit anjing tersepit. Orang sibuk nak tawan Putrajaya, TGHH terhegeh hegeh buat fatwa. Kan dah dipersalahkan. Kalau pun betul, liabiliti yang lain peduli apa, kan! akhirnya menang tak bertanding jugak....



Selayaknya Pas dikuasai orang yang hipokrit. Senang nak balun albelasahan. Buat umat yang berjiwa melayu dan sentimental, eloklah bermuhasabah diri atau bermuhasarawak ke! Elok lagi kalau bermuhasemenanjung, jong jong laaa... naik jong boleh balik tong san maaa! datang dan pergi, peduli apa gua... ini tanah melayu loooo!



Ana hanya terbayang lalu terlihat, sewaktu UMNO ditubuhkan dulu. Imaginasi jer. Bagaimana Pas boleh ditubuhkan? Untuk apa? Sebagai manusia yang serba kekurangan, ana teringatkan betapa kehadiran Pas itu hanya untuk memecah belahkan umat ‘M’. Sewaktu dengannya, negara sedang berperang dengan komunis. Siapa komunis itu? 



Bagaikan satu penjelasan... ultra kisau kini sibuk untuk menguasai tampok pemerintahan Malaysia. Maka bagaikan berperang umat ‘M’ kini. Eeek eleeeh, selamba jer puak puak totok kawarij nak berebut rebut berbagi harta yang hendak dirampas dari UMNO. Korang menang pilihanraya DUN, bukan Parlimen untuk menang Petronas. 



Ini yang ana marah. Orang Pas dapat berapa sen jer. Selebihnya, puak tionghua jugak yang sapu, trilionaire beb! Bilionaire, milionaire dah jauh ketinggalan weii! Dulu, kini dan selama lamanya Pas akan terus ‘merampas’ harta biarpun tumpas di makan hukum karmanya sendiri. Adakah semua orang Pas adalah perampas altumpas? Sekadar melepas... 


 
   PRU 13
   PUTRAJAYA -  KETUANAN MELAYU?
   BARISAN NASIONAL Vs Barisan isle alternatif DAP
   BN Vs BiaDAP @ DAP Vs B’Bas



Tiada ulasan:

Catat Ulasan