TERKINI

Rabu, April 06, 2011

MANUSIA PALING CELAKA DALAM SEJARAH




   MANUSIA PALING CELAKA DALAM SEJARAH


   KARPAL SINGH  
   MANUSIA PALING CELAKA DALAM SEJARAH 



Pakar ‘pooosingh’ putar alam dalam dunia guamannya. Beliau ini menganggap dirinya bagaikan ‘The God of Law’ yang mampu meng’adil’kan segala keperluan manusia dalam bernegara yang berundang undang. Siapa yang tidak mengakui kelicikkannya dalam memenangi setiap kes.



Ahli politik yang paling celupar dalam persidangan. Seringkali digantung dari tugasnya lantaran berpendirian yang kononnya tegas. Walhal, itulah wajah sebenarnya. Menundakan nundakan perbicaraan kes liwat.



Pada suatu ketika, amat tegang dan pantang berlaga angin dengan DSAI. Berpendirian bagaikan langit dengan bumi. Kini semuanya berbeda, bagaikan isi dengan kuku. Dulu kata mengata tanpa penghujungnya. Kini bela membela berkepentingan politikus rakus.



   
   LIM GUAN ENG 

   KETUA MENTERI PALING CELAKA DALAM SEJARAH  



Manusia dianggap ‘lidah bercabang’ dalam arus politik negara. Berasal dari keluarga politik yang memperjuangkan cauvanist ultra kiasu. 



Di depan bangsa melayu, begitu manis memperjuangkan hak orang melayu. Di depan bangsanya, langsung tidak mengiktiraf kewujudan bangsa lain, apatah lagi melayu. Kaki ampu dan bodeknya terang terangan menidakkan ketuanan melayu. Bertindak mengikut perasaan benci berdendam kesumat. 



http://www.pisau.net/ blogger yang paling lantang mengkritik pemerintahan cauvanist ultra kiasu di Pulau Pinang. 


   
   DS ANUAR IBRAHIM
   ANUGERAH TUHAN PALING CELAKA DALAM SEJARAH 


   Manusia yang sedang dibicarakan..... 


Menghadapi pelbagai tuduhan luar dan dalam. Secara luarannya, manusia yang berkarisma, pertuturannya yang mempesonakan. 



Secara dalaman pula, beliau adalah manusia di luar tabieenya. Tidak ada sesiapa yang mampu menafikan kebejatan manusia ini. Bagaikan ‘pak turut’ akan menuruti segala perintahnya. Apa sahaja kehendaknya nafsunya, tiada halangan dari sesiapa. Amat memukau segala tindak tanduknya. Menentang pasti tertanduk di kelicikkan gaya hidupnya. 



Semua peringkat umur, bangsa dan agama rakyat Malaysia membicarakannya. Samaada anda menyokong atau membangkang, pembicaraan merangkumi dan mencakupi segala aspek. Keperibadian luar dalam, manusia ‘anugerah tuhan’ ini menjadi bahan bual bicara. 



Membicarakan manusia anugerah tuhan ini bagaikan menepuk air di dulang. Memalukan seluruh dunia dan umat ‘M’. Siapa yang tidak pernah menyanjungnya? Siapa yang tidak membenci dengan segala perlakuan biadapnya. 


   Sebenarnya, mereka semua itu hanya layak untuk memanasi kerusi pembangkang sahaja. 


Tanpa kelibat mereka di Dewan Parlimen dan DUN, sedikit sebanyak melesukan kehangatan persidangan.  



Namun, rakyat juga berhak menentukan dan menghukum mereka jika gagal menjadi pembangkang yang berwibawa mengimbangi pemerintahan menuju kejayaan dan matlamatnya. Sebab, para pemimpin BN, tidak kesemuanya boleh diharapkan! Ada masanya patut dibelasah, tapi jangan sampai mati macam budak 7 tahun tu. 



Tiada ulasan:

Catat Ulasan