TERKINI

Selasa, November 29, 2011

PRU 13 - BN KALAH - KIAMAT 2012?


Ramalan – Omelan – Amalan 

ILUSTRASI DARI KLIK

Kepercayaan Kepada Tuhan adalah Rukunegara yang pertama. Kepercayaan kepada Hari Kiamat juga adalah Rukun Iman. Umat ‘M’ mempercayai kehadiran Hari Kiamat adalah ‘akhir kepada dunia ini dan segala galanya’. Yang menanti adalah Padang Mahsyar, bukan padang jarak padang terkukur! 

Soal kepercayaan kepada Hari Kiamat, sememangnya tanggung jawab kepada manusia itu sendiri. Cuma, berlakunya seperti yang diramalkan pada 21 Disember 2012, agak menakjubkan, satu keajaiban yang sukar diterima akal yang waras tanpa digagahi mana mana pihak! he, he, he! 

Mempercayai ramalan seperti ini, berpandukan sains dan pengalaman spirit (firasat agaknya) bukanlah cara Islam. Islam mempunyai ‘mukjizat’ yang tersendiri. Alam yang terkembang menjadi guru. Al-Quran dan Hadith menjadi panduan. Rukun Iman sendiri jelas menyatakannya, hanya insan ‘Kamil’ yang memahami dan  sujud taqwa kepada kebesaran Allah Yang Maha Esa sahaja yang mendapat fadhilatnya.   

Tepok dada tanya ‘pekong’ atau Pek Kong di dada! ha, ha, ha! 

ramalan?

Bagi tukang ramal dan anda yang suka bertenung nasib, sesungguhnya ini adalah perbuatan yang kufur mendahului Allah Yang Maha Mengetahui.  Bila akan berlaku kiamat, itu adalah persoalan Allah Yang Maha Esa. Tanda tandanya pun kita tertanya tanya! 

Mungkin sebagai hak asasi manusia itu sendiri, ramalan adalah haknya. Hanya pro dan kontra bakal menjadi bahan ‘omelan’. Soal kepercayaan, hak asasi juga kepada insan yang normal dan waras.

BN kalah akan kiamat atau PR akan kiamat? 

Senarionya, kalau PRU 13 diadakan pada 20 Disember 2012 = 20-12-2012, canteeek jugak tarikh tu eeeks! hu, hu, hu! 

BN akan mempertahankan Putrajaya dengan apa cara sekali pun. PR jugak akan merampas dengan apa cara sekali pun. ‘Bersih’ 1,2 dan 3 dan mungkin sampai ‘beershitt’ 8 agaknya akan dihimpunkan, yang penting, pr mesti menang! Kalau kalah terpaksa naik otomotif jenama KIA milik mamat punya. 

Kia... mat, kereta kia tu mamat punya? Kia... mat! Ohhh, kereta kia.. mat punya... 

PR  atau pembangkang pada hari ini, sudah menganggap diri mereka adalah ‘waiting goverment’ bila PRU 13 di istiharkan. Mereka bukan sahaja berangan untuk bertakhta di Putrajaya, mereka sebenarnya akan berbuat apa sahaja untuk bertakhta di Putra jaya. 

Salahkah untuk BN mempertahankan kekuasaan? 

Salahkan PR nak merampas kuasa? 

Politik, oh politik. Kalau dia kata, itu ini, begitu begini, hak asasi manusia, mengapa hanya disatu pihak sahaja? Provokasi yang melampau. Mereka bagaikan nak kiamat ingin merampas kuasa. Sewaktu dengannya menafikan pula hak pihak yang mempertahankan kuasa. Perampas seringkali tidak boleh menerima kekalahan biar pun akhirnya perampas akan terhempas. 

BN belum masanya layak ditumbangkan untuk memberi laluan kepada PR atau puak rimba untuk memerintah. PR perlu bersikap profesnal, toleransi dan mempraktikkan segala kebaikkan yang wajib sebagai pemerintah yang bertanggung jawab. 

Kebobrokkan BN mesti dijelaskan, ada bukti kukuh, PR hebat, mana buktinya? Dulu sewaktu siAnu uar dalam BN, TPM, pr kata dia ni siAnu aljubori tak layak jadi pemimpin. Mengapa sekarang kata besi bisu, pekak badak akan dipertahankan, mana hujahnya? Kalau nak pertahankan LGBT, jangan libatkan rakyat. Tuduh BN fitnah. 

Mendewakan komunis. Macamana sibangsat biaDAP boleh mengharam jadahkan bangsa melayu beragama Islam? Ade ke pemimpin mca, mic yang celupar begitu? Siapa dia? 

Dalam BN, mereka berhak menegur dan menjaga tata susila dalam bernegara. Kaum hamPAS pula yang berlandaskan isle boleh membiarkan anjing biaDAP menghina sesama umat, apa kejadahnya! 

Rakyat kini lebih memahami, menjustifikasi dan berhak untuk mengundi.

Aku tetap aku, menulis kerana sebahagian perjalanan hidupku..... 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan