TERKINI

Selasa, Mac 01, 2011

LAWAK BODOH - PERHIMPUNAN HINDRAPA LUMPUH

MALAYSIA TIDAK PERLUKAN DEMONTRASI JALANAN
KAKAYAAN INI MILIK SEMUA
KEAMANAN TANGGUNG JAWAB BERSAMA
Inikah tuhan manusia pada hari ini?
Anda berusaha dan 'sembahyang', anda dapat!
Sendiri mau ingat, sendiri fikirlah!!



Semalam, 27 Febuari, perhimpunan agung hindrapariah di jalanan telah di ‘nasi bungkuskan’. Perhimpunan tersebut tidak mencukupi kuoram persidangan. Nampaknya lebih ramai pegawai keselamatan atau pasukan polis yang ingin berkawal sepanjang perhimpunan tersebut! Pihak KDN telah membekalkan jamuan persidangan untuk mengelakkan tohmahan mendera kaum pariah yang kesengsaraan tidak cukup makan. Tidak perlu mandi air berwapkan gas pemedih mata, nanti makan masuk telinga! Kaum pakar fitnah seranah tuuu! 

Sumber MyMetro

Sebenarnya, pendemo di timur tengah sudah tidak tahan lagi kebuluran. Kemiskinan menguliti kehidupan. Pemimpin pulak, diuliti kemewahan! Sebab itu mereka sanggup bermati matian untuk hidup. Di Malaysia ini saja nak free. Dulu dapat pizaa. Aku ingat, kalau berdemo lagi, hantar saja ke Gaza! 



Walau bagaimana pun, aku mengucapkan terima kasih kepada para pendokong, demonstrator jalanan Pas. Agak aneh, orang Pas itu, langsung tidak menyambut seruan atau mengendahkan kaum hindrapariah ini. Hanya segelintir blogger yang menyokong demo tersebut. Rasanya blogger tersebut, tidak pernah pun turun jalanan berdemo membantu rakan rakannya berguling guling di atas jalan raya. Saja merapu setotok totoknya dalam blog. Syok sendiri, katakan!



Pendemo Pas dah syok tengok kat tv. Dimana rakan taulan mereka kena ‘dor’ mati konyol. Aku rasa dia orang dah tau langit tu, tinggi ke rendah, kan! Tak payah guling guling atas jalan. Langit tu tetap tinggi. Kalau langit langit ya rendah, tok! Sudah dua PRK kecundang. Sedang menanti dua lagi PRK. Mungkin juga sibuk berkempen di PRK. Kesian, pariah! 



Walau macam mana pun, aku tetap bersedia dengan segala kemungkinan. Kawarij isle pas, tunggangan cauvanis, komunis ni mana reti serik. Sudah begitu suratan iblis! Cakap tak serupa bikin. Nanti bila merajuk, demo lagi!!! Ingat demo, ingat pas! 



Berbicara tentang pembaziran. Mengapa ikut bertanding? Saja cuba nasib? Sudah tahu berkemungkinan besar akan kalah. Mengalah sahajalah. Memang kalah pun. Tidak payah berbelanja jutaan ringgit. Katanya duit rakyat jugak. Demokrasi. Bersama sama lah membendung inflasi! Jangan bercerita pembaziran kerajaan UMNO BN, tanyalah diri sendiri, sudah berapa banyak menyusahkan rakyat dan kerajaan? Mampu pakai kereta mewah, jalan raya dianggap macam mak bapak ayah dia yang punya! Kena saman selalu, demo lagi! Ingat saman, ingat pas lagi! 



Seandainya UMNO BN ikut bertanding, itu kewajiban untuk parti pemerintah membela rakyat! Sebab itu, umno tidak bertanding di Dun Penang dulu yang sengaja dikosongkan! BN sudah tahu permainan kotor pembangkang. Kalah menang hanya menambahkan beban rakyat. Sudahlah calun yang sama juga, isu pun yang sama. Perkara yang basi!



Asyik asyik cerita barang naik! Kalau barang tak naik, macamana nak produktiviti negara? Rakyat takde, pengeluaran dalam negara pun takde! Kenapa banyak sangat iklan untuk ‘barang naik’ dalam blog pembangkang? Kepuasan apa? Berapa lama? 



Tiada ulasan:

Catat Ulasan