TERKINI

Ahad, Mac 06, 2011

SAMAN UNTUNG, DISAMAN KENTONG

BELASAH YANG SALAH
AKU TETAP SOKONG KERAJAAN
TETAPI
CUKUP CUKUPLAH MENINDAS RAKYAT
LIHAT! SIAPA YANG KENA!!

TOLONGLAH! 
Aku memang bsyukur dan berterima kasih kepada pihak kerajaan melalui penguat kuasanya yang bertungkus lumus memberikan dan menyediakan segala kemudahan kepada pengguna jalanraya!


INGAT!!!!!
AKU SOKONG BN, AKU UNDI BN, AKU PANGKAH BN!!

TETAPI, AKU TIDAK PERNAH DAN TIDAK AKAN PERNAH MENYOKONG SAMAN EKOR!
MACAM TIKAM NOMBOR EKOR PULAK!



SAMAN?

 AKU SOKONG BN, AKU UNDI BN, AKU PANGKAH BN!!
AKU TIDAK SOKONG PENINDASAN!!!!!



Peraturan dan perundangan saman yang bakal mengerikan! Bukan kemalangan yang mengerikan. 



Kaedah saman yang memfaedahkan kerajaan, bakal mempadahkan rakyat!
Haram jadah, apanya nie!



Aku bukanlah pesalah trafik. Cakap besor, tidaklah! Sebab aku paling benci, alergik dengan melanggar kesalahan. Selisih, malaikat 44! Masaalahnya, kenderaan buruk aku, kokak, guk gak guk gak, semput beb! Ewah, bila berada di jalan yang lurus, konsisten perjalanan kenderaan, entah bila agaknya, kelajuan baru mencecah 80 kmph, alahai kawasan 60 kmph rupanya. Cantik, kenderaan berpusu pusu, bertali arus, berekor menuju ke destinasi. Laaaa, berekor saman rupanya. RM 300? 


 Jalan sendiri, hidup sendiri, boleh laa, boleh jalan!


Bila sampai di lebuhraya, kelajuan dibenarkan 110 kmph. Laaaa, kereta aku menggigil. Bukan takut, memang dah tua pun, longgar lutut, sendi dan entah apa apa lagi. Automatik beb, kelajuan lambor gua, 100 kmph jer! 

Ingat, aku undi BN, aku sokong BN, aku pangkah BN!


 AKU BENCI PENINDASAN.  


Melihat senarionya, rakyat akan bangkit menentang kekejaman, kezaliman dan entah apa lagi penindasan kepada rakyat!




Siapakah dajalnya, yang berani mengutarakan A.E.S itu? Idea siapakah ini? Tahukah anda, sistem saman yang bakal dikelolakan atau kaedah penswataaan bakal mengaut keuntungan? Keuntungan untuk menjana negara! Tetapi sebenarnya, keuntungan yang mampu menjahanamkan negara! Seperti Puspakom, SSM (Suruhanjaya Syarikat Malaysia) dan entah apa lagi. Memang ada kebaikkan, kemudahan untuk rakyat. Tetapi disebaliknya, kita terpaksa membayar 'overhead expenses'.



Ingat, aku undi BN, aku sokong BN, aku pangkah BN!

Dalam PRK, kami akan bermati matian, sepenuh jiwa dan raga bagi memastikan kemenangan mutlak untuk BN. Bukan aku, semua teman blogger yang siang dan malam menampilkan kebobrokkan pembangkang. Gua salute you all! 



Jadi, aku nak tengok para blogger penyokong kerajaan semua mengeluarkan pendapat secanggih canggihnya dalam isu Saman ekor dan saman tertunggak ini! 


AWAS! PRU 13


Seandainya kerajaan tidak prihatin, meneruskan juga sistem saman ekor, 
PRU 13 bakal menyaksikan PRU yang mengerikan natijahnya. 



Ingat, aku undi BN, aku sokong BN, aku pangkah BN!

Pembangkang, totok totok kawarij pas anda boleh terus pasang angan angan laaa. Gua tak kan pangkah lu. Boleh blah la. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan