TERKINI

Ahad, Mac 13, 2011

ANTARA DOA & BALA DAN MALA PETAKA

KITA HANYA MAMPU MELIHAT

TSUNAMI DI JEPUN



DOA & BALA, MALA PETAKA

MUSIBAH APAKAH YANG SEDANG MELANDA DUNIA PADA HARI INI?

BUKANKAH KINI KITA BERADA DI AKHIR ZAMAN?

PERINGATAN DAN KIAMAT KECIL SEDANG MENGUJI.....



Aku bersetuju, semua musibah ini ada kaitannya dengan parti Pas. Apa sahaja yang pas katakan, utarakan pasti ada balasannya dari tuhan. Apa sahaja malapetaka di dunia ini, Pas @ penyokong totoknya, dengan angkuh, riak dan takaburnya, pas menuding jari kepada UMNO. 



Banjir di Tenang, Segamat tempohari, Pas menyalahkan rakyat ‘jahiliah’ mengundi BN. Pas mengadakan solat dan doa memohon bala diturunkan kepada UMNO. Lalu Allah menurunkan hujan disepanjang hari mengundi. Hebat, tak hebat ‘doa mohon bala’ yang dilaungkan pas. Hebat dan hujan lebat menjadikan banjir lalu membanjiri, menguji dan berpindah randahlah penduduk hingga ke Daerah Batu Pahat.  



Lihat, pemimpin DAP, berkat doa selepas solat Jumaat, mereka kini iaitu Kapal Poosingh, Lge, lks dan setaraf dengannya, menerima perjuangan Pas. Ketua Pemuda DAPsy menjadi keliru dan haru biru kerana penentangan pas terhadap hari valentin dan penjualan tiket loteri. 



Pemimpin DAP sedia menerima perjuangan pas. Oleh kerana doa tersebut hanya menyebut LGE dan tertentu sahaja, maka rakyat merangkap pengundi cina, menolak calun pas di Merlimau dan Kerdau. 



Terkini, gempa paling dahsyat dalam sejarah sehingga melebihi 9 skala richter mengakibatkan tsunami setinggi 10 meter.



Demontrasi di Mesir, dan yang sewaktu dengannya, juga menjadi pujaan Pas dan penyokong totok kawarijnya. Pas bagaikan berdoa, demo ini juga akan terjadi di Malaysia. Pas mengharapkan segala bala diturunkan kepada UMNO dan Malaysia ini. 



Aku sokong dan setuju, apa jua tindakan dan pertolongan Kerajaan Malaysia. Cuma aku boring dan bosan dengan kaum totok kawarij pas yang mencemuh dan tetap dengan tohmahan. 



Dalam diam, tak diam, kaum totok Pasti, mendoakan bala diturunkan di Malaysia. Itulah perkara yang dapat mereka lakukan, bila bencana datang melanda dan menguji umat manusia. Totok pasti menyalahkan UMNO BN.



Bila teringat, ‘mala’petaka, bencana alam, banjir, tsunami, gempa dan seumpamanya, aku akan teringatkan pas. Inilah kerja kaum totok pas. Tak habis, habis nak menghancurkan UMNO. Begitulah, katanya, selagi UMNO BN berkuasa, mesti ditumbangkan dengan apa cara sekali pun. 


BOLEH KE?

Bagaimana pula dengan segala olah, kemungkaran dan dosa yang pas lakukan?

Mustahilkah, bencana akan berlaku kerana pas mendokong ‘anugerah tuhan’ sehingga mengenepikan yang hak?

Apa jadi bila negara ini menjadi ne’gay’ra?

Membiarkan Melayu Islam ditindas rakannya DAP?


Tiada ulasan:

Catat Ulasan