TERKINI

Selasa, September 06, 2011

UNTONG KELENTONG TONG KOSONG


TANGGUNG JAWAB, TANGGUNG DAN JAWAB

gelombang kehidupan

Apa punya bloger totok bongok tu, persoalan remeh temeh, tetek bengek nak terpekik tercekik ke! Lu sapa hei, kiahua, bocah bahlul hei! Hari ini tetap dalam sejarah. Kalau nak auta tu, lantaklah. Tapi bila berfakta, janganlah nak ubah sejarah! 

Menuding jari seolah olahnya melawan taqdir, ternyata hanya mendewakan Pak Pandir. 

Dalam sejarahnya, sukarelawan misi kemanusiaan ke Somalia, jurugambar Bernama TV telah terkena tembakan curi lalu meninggal dunia. 

Nak tambah, nak ubah, jangan jadi nasi tambah o.k. 
Al-Fatehah. 

Pemergiannya ke alam baqa, menyambut panggilan Ilahi, semuga tenteram, tenang dan aman selalu. 
Amin.

Soal pemergian misi bantuan kemanusiaan ke Somalia, adalah sukarelawan. Namun, mereka dilindungi insurans, dapat gaji dan dapat bantuan yang sewajarnya dari Kerajaan Malaysia. Pengiktirafan dan Penghormatan sebagai wira. Keredhaan keluarga Allahyarham, amat dihargai. Siapa yang ingin menempah maut? Persoalannya, maut ada di mana mana. 

putar ligat sapu jagat

siapa yang untong?
mengapa nak kelentong?
dasar tong kosong

Kalau pembangkang totok bongok itu bakal berkuasa, menguasai putarjaya, semuanya akan diterbalikan. Penjenayah, petualang, pengkhianat dan semua kominis penyesat akan didewakan. Taiklooong, da ma cai haram ganda 2 dan mad rempit pot pet, halal dihalalkan caranya, asalkan berkebajikan.

Inilah masalahnya rakyat Malaysia. Mereka tidak mengendahkan apa pun yang bakal terjadi. Kalau tengah pegang stering kereta, kaki kat pedal, tekan dan terus tekan. Nak tekan brek pun tertekan minyak! 

Bila diputar belitkan fakta dan sejarah, apa nak marah, biarlah parah, mereka tetap pasrah. Boleh gitu? Hari ini diperintah UMNO BN, mereka dianggap petualang. Esok, bila mereka berkuasa, UMNO BN akan dianggap jalang! Peduli apa! mereka tetap rakyat. Malang lagi, bila pemimpin UMNO BN sendiri menjadi gunting dalam lipatan. Tinggallah lipatan sejarah.

Nak saman? Setakat penyamun nak samun harta pra sejarah, samun publisiti murahan, bakar jer semak samun tu! Bagi cabai, lebih baik masak nasi samin buat kenduri kesyukuran. Biarkan mad syaboo dengan laboo laboonya... biarkan... sebagaimana boooeng cakap maaaa! Dalam sejarah pembangkang, mereka saja yang betul. Dalam sejarah Penang, ketua menteri paling celaka dalam sejarah, LG boooEng, maaaa! 

Beershitt 2 hell, dalam sejarah dorang akan dianggap demo raksaksa abad ini. Kejayaan terbesar pejuang kemerdekaan  menumbangkan keangkuhan SPR. Itu belum lagi menumbangkan UMNO BN yang sedang dirancang. Sebagaimana UMNO berjaya memerdekakan Semenanjung Tanah Melayu tanpa pertumpahan darah. Pembangkang hanya kemaruk nak meramPAS secara biaDAP hak orang melayu yang termaktub dalam Perlembagaan. Sewaktu dengannya memurtadkan orang melayu yang malang dan menghalalkan ideologi kominis meresapi penyokong totok bongoknya. 

Berikanlah kami peluang bersuara sebebas bebasnya, sebagaimana mereka itu sesuka hatinya cakap merapu. Fitnah tetap fitnah, pemfitnah wajib di saman. Menghalalkan ideologi kominis meresapi jiwa merdeka, menyokong kominisme setaraf dengan parti pas pejuang isle dan christ yang tidak melepaskan peluang mengkristiankan melayu, ternyata kebejatan dorang bukan mainan politik gampangan. 

Pembangkang kian longkang, mulutnya long khong, fahamannya long taikloooong, mesti untong biar kelentong!!!

gua @ jayboss @ cabai
Biarkanlah si totok bongok
dengan tetek bengeknya al-brengsek


Tiada ulasan:

Catat Ulasan