TERKINI

Ahad, September 04, 2011

MISI BANTUAN ATAU MINTA BANTUAN


Tidak perlu menuding jari


Mereka ke Somalia untuk memberi bantuan kemanusiaan. Sebagaimana mereka ke Gaza. Mereka di sana lebih memerlukan untuk kesinambungan kehidupan.


Bukan anak di rumah mati tak makan. Tetapi anak anak di rumah hanya berebut mementingkan temboloknya sahaja. Bukan tidak cukup makanan, terlebih makanan. Hingga membazir lalu dianugerahi tuhan obesiti. Menderita sebelum waktu dan ajalnya. Pun masih tidak mahu bersyukur. Ehhh, takbur lagi adalah! Untuk puak yang kupur nikmat. 

Penghormatan Terakhir buat sukarelawan dan sekaligus ‘Wira’ negara untuk misi kemanusiaan. 


PAS KIAN KELABU LALOK SYABU
KIAN TENGGELAM

Mereka adalah sukarelawan dalam misi menghantar bantuan. Kenapa kecoh dengan baju kalis peluru Datuk T? Apakah di Somalia tidak ada baju kalis peluru? Kalau pakai baju kalis peluru, peluru sesat ke perut, seperti kata Jurugambar TV3, maut jugak. Berapa banyakkah bekalan persediaan persendirian untuk mengelakan maut? Kominis apa nie? Mentang mentang takde tuhan, suka suka jer nyalahkan taqdir. 

Apakah dengan persediaan rapi maut dapat dielakkan? Ingatlah, maut itu, sesaat tidak akan dipercepatkan dan sesaat tidak dilewatkan. Allah Maha mengetahui. Ketentuan Ilahi mengatasi segala galanya. Pakailah kalis peluru, kalis air dan kalis maut lagi bagus, nak tengok manusia terus hidup buat selama lamanya! Kenapa yang meninggal waktu beershitt 2 itu tidak  dibekalkan kalis gas? Bengong! Kalau dah tau nak melawan kerajaan dan polis, bakal berdepan gas pemedih mata, kenapa penganjur tak sediakan alat bantuan? Juallah segala keperluan dan kautlah keuntungan berbillion dollar. 

Kan lebih afdal kalau peserta beershitt 2 tempohari ditangkap lalu dihantar ke Somalia. Ini baru betul misi bantuan. Baru tau langit tu tinggi ke rendah! Jangan dok kelabu asap macam mad syabu. Tak payah pakai dakwat kekal, darah kekal pun boleh! Seluruh dunia boleh pantau PRU 13. Banyak orang mati, namanya belum sempat ‘dimatikan’ dalam komputer. 

Tak cukup dengan tuntutan pilihanraya beershitt, buatlah tuntutan dengan PBAPP. Langsi & langsai punya. Sesiapa nak mati sahid isle cara pas, ikut demo jalanan. Tak payah pakai apa apa, tshirt beershitt warna kuning dah cukup. Tak takut mati, tapi baru disembur air jer dah lari lintang pukang. 

Tak cukup jugak? Ternampak polis, lari sampai pecah kepala lutut. Saman konon. Belum sempat nak saman kdn, dah nak kena saman rakyat. Adeh, dei dei, tambi, otak lutut taruk, kan dah sewel sekarang! Tugu Negara dan Tugu Peringatan sama ke dengan ‘tugu cinta’? Kominis dengan Malaysia Kini tu sama, baru betoi! Kampunganlah semua yang diperbodohkan totok bongok kaum pembangkang. Sewaktu dengannya, kaum Nabi Lut AS yang angkuh, kupur nikmat menerima ketentuan bala dari tuhan. Nabi Lut dah bagi tau, liwat tu dilaknat. Ehhh, degil jugak! sokong jugak. goblok banget la wei! 

Jelas. Setelah menjadi penyokong tegar dsai, kini mereka juga mengiktiraf kominis. Apa bezanya menyokong dsai dengan para pembangkang Nabi Lut? Setiap pembangkang di dunia ini yang menentang kerajaan, adalah sama ideologinya dengan pas. Sama rata, sama rasa. Sama sama, padan muka dia! Hanya kominis jer yang sama rata. 

Kini, pas dan penyokong totok tegarnya, melancap (cops) melancak, melacak dan melenyek sejarah pulak! Ramai kaum cainis yang membenci kominis pun. Habis harta dia orang kena bagi sama rata. Tidak perlu ada yang kaya. Pengumpul harta yang mementingkan diri sendiri, suku sakat bangsanya jer itu tidak layak bersama sama hidup di maysia. Itu yang pas meroyan nak rampas harta cina sewaktu peristiwa 13 mei 1969. Pas darul kebajikan, nak ramPAS harta melayu umno darul rakus. Nak jadi Wak Reben tanya sama hod hod, nak agihkan ke gaza, somalia kot! 

 HARTA SIAPA?

Dei tambi, maca, kominis bahlul, tolol kaliwol maliwol. Hoi, bocah bahlul hei, kominis, murtad tu hanya kopet mata sepet jer yang mendewakannya. Blog-list Malaysia jer yang mendewakan MK, MI, sama sama dalam 1perjuangan 1agama. 

Sudah 54 tahun Malaysia di perintah UMNO BN, kini kemakmuran yang dinikmati mula hendak dihuru harakan. Komunis biaDAP akan memurtadkan Umat Islam, sewaktu denganya PKM juga akan meramPAS takhta putarjaya. Jawab Umat ‘M’ semua! HamPAS akan berterusan menghalalkan cara demi matlamat yang kian kelabu macam mad syabu. 

Kemerdekaan yang melahirkan kemakmuran negara yang kita kecapi selama ini adalah hasil usaha para pemimpin UMNO BN. Nak dinafikan lagi? Keamanan selama ini adalah perjuangan keringat Angkatan Tentera dan Pasukan Polis. Tak cukup fitnah lagi? 

Soalnya sekarang, sudah 54 tahun kita di perintah UMNO BN. Hanya kominis, biaDAP, Pas  yang nak meramPAS dan pkr giler talak nak jadi pm sahaja yang dok mabuk nak memerangi dan menumbangkan kerajaan UMNO BN. 

Itulah penjelasan yang terbaeeeeek untuk rakyat. Pembangkang tu hanya nak meramPAS putarjaya jer. KebiaDAPan memurtadkan orang Melayu Islam, memutar belitkan sejarah membela kominis adalah sebahagian agenda biaDAP hamPAS. 

Ikuti semua perkembangan terkini hamPAS yang begitu ghairah nak meramPAS putarjaya. Sebelum bersemayam, ligat memutar segala matlamatnya, halallllll! Perjuangan pembangkang sememangnya bersekongkol dengan segala kapir laknat. Mereka sedang membangkitkan isu perkauman. Mereka sedang merancang untuk menghuru harakan negara. 

Lihat semua bloger pro pembangkang! Fitnah, kebejatan dan penipuan ligat mengisi merasuk fikiran bebas dan merdeka. Pembangkang kian ganas. Setelah gagal satu persatu matlamatnya, kini sentimen rakyat mula dibakar. Mereka mendewakan komunism. BiaDAP mempertahankan ‘memurtadkan’ orang Islam. PKR terus lalok jadi goblok. HamPAS tetap melePAS. 


PKR 16 SEPT 


Wajarkah kita membiarkan para pembangkang totok mengadu dumbakan kita? MeramPAS kemakmuran dan keamanan yang kita bina selama ini? Hanya dengan tetek bengek oleh totok bongok, wajarkah kita bermusuhan? Perlukah perang saudara macam kat somalia? Kamprett!! 



gua @ jayboss @ cabai
 politik menghalalkan cara
demokrasi boleh buat apa saja

Tiada ulasan:

Catat Ulasan