TERKINI

Ahad, Julai 10, 2011

MAD SABU N GANG PECAH KEPALA?



MAD SABU N GANG PECAH KEPALA? 

Blog Penyapu Sial KLIK DSINI 
 
Ambo terbaca dalam blog pembangkang, Mad Sabu jatuh kerana di sondol kereta polis lalu ditangkap! 
Ada plak pemimpinnya masuk ICU, ICJ?
Jutaan democrazy telah berjaya mengharu birukan ibu kota!


Portal pembangkang kata, satu meninggal dan ramai lagi dianiaya abang polis. Mat Sabu kena sondol kereta polis lalu jatuh dan di tangkap. Jatuh lalu ‘pecah’ kepala lutut! Fulamak, ini rupa rupanya pemimpin pembangkang berfikir ikut kepala lutut. Lepas ni, tak tau plak nak fikir guna apa, kepala lutut dah pecah! Ambo ingat, democrazy semuo nanti fikir guna kepala.... malu lah nak cakap! Cakap? Peserta democrazy kena ‘Boooooooo’ rakyat Malaysia dan kena tu ‘tooooooh’ abang polis! 



Alahai, kesian dia! kecian dia! kena gas pemedih mata, kena tangkap pulak tu! kesian dia! Mana dan apa negara berkebajikan janjikan untuk anda kalau semalam berjaya tumbangkan negara lem ‘booooooo’ anda? masalahnya sekarang, gagal, pedih mata, lenjan lencun badan dan tah apa apa lagi, apa kebajikan yang anda dapat? Puas hati! Lain kali buat lagi. Sengal! Badan sakit, kepala lutut longgar, nasib baik tak pecah! Anda sudah jauh tertinggal kebelakang. Lengit! Jadi, tak payah nak ukur langit, tinggi ke rendah. Satu juta penyokong ahliPAS? peeeergh! rakyat tidak sebodoh itu!  



Dia orang puas hati ler, kena gas pemedih mata. Tapi ambo pedih mata hati, dok baca blog pembangkang sesuka hati, sengaja menyakitkan hati. 



Perhimpunan Demontrasi Jalanan menuju jalan keluar? Keluar tetapi kenapa menuju ke Stadium? Main bola, balapan atau apa saja untuk melepaskan segala ketidak puashatian? Mungkin ke litar Sepang menjadi ‘kuda tempang’ meneruskan agenda ‘gampangan’ sebagaimana formula 1 ‘overlap’ dan menaiki podium bermandikan brandy? Persoalan dalam persoalan yang subjektif dan primitif sukar mencari nilai positif! 



Sebenarnya perhimpunan yang menggunakan istilah ‘bersih’ hanyalah ‘beershit 2 hell’ untuk orang mabuk giler kuasa. Mereka ingin menjadikan jalanraya sebagai neraka kepada penduduk di Malaysia. Sewaktu dengannya adalah satu jalan untuk mengotakan niat sebenar disebaliknya. Mereka ingin menjadikan demo ini untuk merampas kuasa untuk menutupi segala kemungkaran yang telah mereka lakukan. 



Pengerusi demo adalah mantan Presiden Majlis Peguam yang memperjuangkan hak beragama kepada umat manusia. Menukar agama sesuka hatinya bagaikan manusia yang tidak beragama adalah hak manusia itu sendiri. Manusia lahir sebagai bayi, maka bayi tidak beragama. Bagi mereka ibu bapa tidak berhak untuk menentukan agama anaknya. Bila anak ini telah dewasa dan ingin menukar agamanya, ianya bukan satu kesalahan dalam beragama. 



Anehnya, mengapa Ugama Islam yang menjadi sasaran  penentangannya? Itu semua hanya muslihat iblis bukan? Seseorang yang memperjuangkan murtad dengan mendapat dana asing dibenarkan mengetuai perhimpunan haram menentang kerajaan yang dipilih rakyat? Senario seluruh negara akhirnya bangun menentang sekeras kerasnya. Melihat senario sebegini, keprihatinan Yang DiPertuan Agung dengan titah ucapannya berjaya meredakan keadaan. 



Sokongan pembangkang dalam demoncrazy terutamanya Pas menjelaskan betapa kemaruk dan gila hendak berkuasa manusia ini. Fuyooo! Patut laa, dio tukaq dari Negara Isle jadi negara berkebajike. Suko suko dio, ada lawyo dok ‘barking’ dio! eh, salah, backing loyar. Kalau pemimpin dio buleh tukar perjuangan, ahliPAS boleh tukoq agamo.  Bagi makhluk yang kelaparan kemewahan dan ‘giler banget kuasa’ sanggup bermandi darah menjunjung dan menjilat syetan. Bagi mereka ini ‘matlamat menghalalkan cara’ adalah kalimah meng’keramat’kan dirinya sendiri. 



Sudah menjadi adat resam di dunia ini, dalam politik yang menghalalkan matlamatnya akan menggunakan apa cara sekali pun untuk menang. Asalkan boleh menang, halal. Perkara sedemikian pun berlaku dalam UMNO. Asalkan parti politik, cara politik, semuanya sama. Matlamat menghalalkan cara. 



Implikasinya kepada masyarakat dan rakyat, sendiri tanggung lah! Segala kesilapan, kesalahan dan apa sahaja keburukkannya memang memudaratkan rakyat. Rakyat yang menjadi mangsa kedurjanaan segelintir pemimpin rakus yang sepatutnya di’bungkus’? Semua parti politik sama sahaja. Apakah tiada jalan penyelesaian dan penghukuman kepada pemimpin yang tidak bermaruah ini? Perlukah demontrasi jalanan?

Bagi anda yang menyedari dan mengenali KJ, digelarkan ‘sikitol’, biarpun mengepalai barisan pemuda harapan ‘anak dara’ eh, bior betul, opocot! abiss, bangsa pun dibangsatkan! Tak dapat duduk dalam kabinet. Naib KP jadi Timbalan Menteri. Apakah ini bukan satu hukuman? Perlukah demo jalanan nak buat kitchen kabinet? Laaa kan... kena tahan! 



Sewaktu Pak Lah menerajui Malaysia, zaman menganggap itu adalah ‘zaman sangap’! Nasib baik tak gelap terus. Macam macam andaian digadaikan negara ini. Alahai Melayu. Itulah orang melayu. Tidak adilkah kerana sangapnya beliau, lima negeri kena ‘ngap’? Pilihanraya kotor? PRU 12 telah menamatkan lebih awal perkhidmatan Pak Lah. Sedih pembangkang, ingatkan panas hingga ke petang! Laaa, rupa rupanya pengganti PM ini lebih berkarisma sehingga pembangkang sudah merasakan ‘terbongkang’ sebelum PRU 13 berlangsung. Itu yang demo jalanan nak di realisasikan. 



Siapa pernah puas dengan yang ada? Satu nak dua. Dapat lima, nak semua kan? Terlalu banyak kontroversi sewaktu PM ke 5 memerintah. Bila terasa gagal untuk menguasai apa yang dihajati, matlamat menghalalkan cara semuanya berkebajikan. Negara kita tanggung jawab kita, bagaimanakah kita boleh menerima kuasa asing, orang asing menerajui kita? Teoniaseng! 



Benarkah puak pembangkang penganjur demo jalanan ini jujur menjunjung perlembagaan? Melihat reaksi muka, berkedut kedut dan berputar putar membelitkan kata kata. Bagaikan terpaksa tetapi menyelinap serta menyirap mencari helah. Tipu muslihat mainan politik yang bermatlamat menghalalkan cara. Sudah bodoh, piaanngg! Kan, bagaikan kaca terhempas ke batu! Berangan nak jadi permata... oiiii, kalau kaca jadi permata, kaya ler keling kaki botol!  



Semuanya telah membayangkan bakal menjadi kenyataan. Disamping perhimpunan yang kononnya bersih, elemen, anasir subversif dan seumpamanya pasti ‘tumpang sekaki’ ‘tumpang semangkuk’ dan tumpang menumbangkan yang membujur mahu pun melintang. 



Bagaimana dengan pembangkang yang dibelenggu dengan berbagai bagai isu moral? Semuanya telah tersepit kerana nafsu serakahnya. Setan adalah iblis dan tetap dilaknat. Hanya ugama dan ketuhanan mampu mengimbangi kehidupan yang neutral. Lambat atau cepat hanya masa yang menentukan nasib bangsa di tanah airnya sendiri. Sebenarnya Pas pun bukan lagi kawan sebangsa melainkan sibangsat yang menyesatkan. 

Perhimpunan bakal diteruskan, huru hara bakal diadakan, rampasan kuasa bukan mainan dan tangisan tidak berlagu menemani perasaan. Amboi, amboi, amboi, Prez Pas siap ugut bakal menghalalkan demokerusi, democrazy sepanjang masa. ‘Tshirt roundneck’ jer kena beli! Kalau ‘tshitt’ nike, takpe gak, kalau setakat baju T kolar bulat bukan nicky, porah! Kebajikan ke tu? 



Yang meninggal tu, camno portal kata kena balingan gas pemedih mata? Ambo ingatkan ramai gak yang mati sahid. Alah, democrazy kena jahid jer! Fuyooo, jutaan peminat seluruh Mesia (ala ala mesir gitu) tak sempat nak turun. Next change, katanya, lebih thrill, lebih shitt! Gerenti peminat mistik, karya terkini pengundi hantu kembali lagi, mainan politik. Coming soon, Siapa yang ‘tergolek dog’? Bukan di bioskop, di jalan kena cekup, baru lingkup! 


           Alahai, kesian dia! kesian dia! kesian dia!         

Tiada ulasan:

Catat Ulasan