TERKINI

Ahad, Julai 24, 2011

MANUSIA DAN DUA KEPALA


    ZAMAN KARUT MARUT
    MANUSIA DUA KEPALA? 

Kehebatan manusia pembangkang manipulasi keadaan untuk mengaut keuntungan percuma. Apa sahaja, matlamat menghalalkan cara! 


‘Manusia dan Dua Kepala’ dan berkemungkinan juga manusia ini banyak akal pemikiran lalu menjadikan manusia itu sendiri ‘banyak kepala’ lalu ‘besar kepala’. Hari ini cakap tantang ‘Negara Islam’ tetapi esok sudah tukar jadi ‘Negara Berkebajikan’ dan esok mungkin jadi ‘Negara So’sial’lis’ bila sudah tukar ‘kepala’ pemimpinnya. Hari ini menyokong dan esok sesuka hatinya membangkang lintang pukang. Hari ini bercerita tentang hak dan kemanusiaan, tapi esok menjadi terlalu biaDAP menafikan hak rakyat. 


Kisah ular berkepala dua ini sila klik di bawah.

ULAR BERKEPALA DUA


Manusia di Malaysia ini semuanya sama sahaja. Baguslah. 1Malaysia. Untuk kaum lelaki, semuanya memang ada dua kepala! Ya, dua kepala atau kepala dua. Serupa ajerlah, tapi tak sama. Kaum perempuan ini, dengan dua mulut, biarkanlah dengan kata katanya. Kata kata seorang ibu yang bersifat ke’ibu’an. Namun ada juga tetap dengan sifat keegoannya. 



Buat anda yang ada dua kepala! Buat dia yang dah buang kepalanya, itu hak dia. Ini tentang umat manusia yang kepalanya dua. Serasa ambo, seluruh jagat nusantara yang faham bahasa melayu, anda tentu sudah tahu maksudnya. Kepala manusia yang tertinggi darjatnya, tentulah yang ada otak, ada rambut, ada mata, ada telinga, ada hidung, ada mulut dan semuanya. Bagi kaum lelaki dianugerahkan tuhan ‘kepala butoh’. Senang, direct to the point. o.k. Perkataan lain jarang gunakan perkataan ‘kepala’. Tetapi, yang di bawah tu, kepala lutut. Kepala lutut ada tempurung, ada gel jugak, boleh mempermudahkan perjalanan. 

 

Soalnya sekarang, kepala ambo ni, dah panas. Sebab, suruh fikir guna kepala hotak, dia fikir guna kepala lutut. Fikir dulu sebelum buat kerja bodoh, eh wah, dia guna kepala taik pulak. Taik kucing betul. Sebenarnya, inilah sebenar benarnya anugerah ‘kepala’ kepada umat manusia. Berapa banyak kepala? Berapakah kepala yang benar benar kepala manusia? Lalu, berapa banyak pula kepala yang bodoh, bengap, sangap, kebinatangan, setan dan kepala dajal? 


KEPALA RAJA NERAKA 


Sekiranya, kita kufur nikmat dengan anugerah tuhan, memang sengaja tempah neraka. So, jangan salah sangka. Syurga dan neraka itu, anda sendiri tentukan. Anda ada kepala. Anda boleh gunakan semua kepala anda. Bila anda telah fokus cerita yang menghairahkan, wow, tegang beb! Ke mana kepala butuh al-takuk hendak di lampiaskan? Ooooo..nani! liwat? cinadoll! syurga katanya. Suka hati beb. Syurga dunia cinadoll anda dapat, kepuasan dan nerakanya pun anda bakal dapat. Dapat, lipat, mampat dan jangan lupa taubat!! 


KES BUNUH DIRI TBH – KEPALA BATU? 


Kematian misteri Teo Beng Hock, bunuh diri. Cerita apa, bukan di bunuh dan bukan bunuh diri. Inkues berpanjangan mengundang kebosanan. Apakah keputusan Suruhanjaya Diraja boleh memuaskan hati semua pihak? Bila AG mendakwa, menyebabkan kematian tanpa niat? Kecuaian SPRM atau kebodohan kepala lututnya, menyoal saksi utama sehingga hilang kepala kewarasannya?



Pelik. Tapi benar dan sudah pun terjadi. SPRM jangan ingat dia kebal! Yang jelas sekarang ini kerana ‘bebal’ bakal di’sambal’ jadi tumbal. Kecoh, kepala pembangkang, kepala komunis dan semua kepala ultra kiasu bloger samsu haram memalukan agensi kerajaan. Saksi utama untuk mendakwa petualang, pengkhianat akhirnya terbunuh dirinya sendiri. Kepala tengkorak pandikutti. Yang mati dah bersemadi di alamnya sendiri. Yang hidup ni pulak, gunakan kematian untuk menghalalkan cara nak berkuasa. 



Apa pun hukumannya, kepala batu ada duduk dia punya dalam, boleh ke dia orang puas hati? Ambo rasa kan, tukar UMNO BN, bunuh diri semua orang melayu, dia tu masih tak puas hati jugak! Lagi lagi mangkuk ayun blogger kepala ayam anjing, mana ada hati perut. Kepala taik, kepala ada takuk adalah!

Masing masing dengan besar kepalanya! Kalau tidak biaDAP bukan namanya parti DAPig.


BEERSHITT 2 HELL – KEPALA HARAM JADAH? 


Berapa ramai kepala pembangkang ingin menjuarai mainan politikus membaiki labu? Jahanam negara di mata dunia. Jahanam dan pergi jahanam dengan beershit 2 hell. Inilah kepala bertanduk, susah nak diberkas. Kepala hotak dia orang yang berjambul jer yang nak dijaga. Abis tu! Kepala yang bayar fitrah ni, macamana?
Kalau dah kepala dajal, suka membantah, beribu laporan polis dibuat, tindakkan siap siaga menanti sahajalah yang membujur dan melintang kan! Sudah sampai ajalnya, kembalilah dia. Kalau dia sudah tahu ajalnya, ambo fikir, dia akan duduk di rumah jer. Solat dan terus solat menanti saat terakhirnya! Dok sibuk gak nak berdemo, itu hak dia kan! Yang pelik satu dunia pro pembangkang menuduh PDRM menjadi ‘malaikat maut’ plak! Nonsense, takde tuhan? 

Dia kata pulak, UMNO melayu kapir! Lalu mereka jugak nak ikut jadik kapir. Tapir! 

 
PRU 13 


Pakatan Pembangkang hanya mahu memenangi PRU 13 untuk membentuk kerajaan, menguasai Putrajaya dan seterusnya menghukum sesiapa sahaja yang PR suka! 



Seperti yang telah dibayangkan. Kerajaan Bayangan sebagaimana Kerajaan Kayangan ayah pin dilangit, PM adalah Dsai. Timbalannya sesiapa sahaja dari biaDAP. PAS sudah tak kisah, PAS hanya perlukan kebajikan. Matlamat PAS hanya menghalalkan cara untuk menumbangkan UMNO BN sahaja. Pemerintahan negara telah di serahkan kepada ‘anugerah tuhan’ dan DAPig untuk menerajuinya. PAS hanya menjaga Negara Berkebajikan sahaja. PAS hanya perlu menjaga kepentingan dirinya sendiri dan kepentingan ultra kiasu jer.  



Ambiga bakal Peguam Negara. Penggubal dasar perundangan negara. Dan apa sahaja berkaitan agama. Hebat weeei! Presiden Mesia yang pertama. Siapa? Pemerintahan Sistem negara pada hari ini hendak digulingkan. Sudah banyak pun jiran kita yang sudah tukar nama negaranya. Tukar pemerintahannya. Hukum alam ke, hukum orang yang karam dah nak tenggelam? 



Tiada ulasan:

Catat Ulasan