TERKINI

Ahad, Mei 08, 2011

KRISTIAN - BERMIMPI ATAU KENYATAAN


MIMPI SEMALAM 


Semalam al-malam tadi, bung.. bang.. bong.. aku bermimpi.. terkajuit beroook!... bong... Mengkristiankan Malaysia! Siapa yang tidak mengulas isu sensitif ini? Bakal mengganggu gugat al-mengancam keselamatan negara..... 


MIMPI SEKARANG 


Walaupun mata terjaga sepenuhnya... Hari ini Hari IBU..... 
Aku masih bermimpi di siang hari?



Ucapan demi ucapan ‘Selamat Hari IBU’ berkumandang menghiburkan gegendang telinga. Di  segenap pelusok tanah air sedang merayakan dan menyambut Hari Ibu. Menyambut Hari Ibu tanpa sholat dan doa keyukuran, bukankah itu menyamai amalan ugama lain? Tanpa sedar kita lebih taksub dan rela menuruti amalan bangsa lain. 



Memadaikah dengan ucapan, kiriman kad, telefon dan ‘flying kiss’? Macamana pula sikap kurang ajar sehingga tega ‘flying kick’ kapada ibu kandungnya sendiri? Tindakan seharian yang tidak mencerminkan penghormatan kepada seorang ibu. 



IBU... Ibu... Dikaulah Permata Hatiku... 
syok untuk dinyanyikan... sukar dan berat untuk diamalkan... 
Syurga terletak di bawah kaki ibu... 


ISLAM DI AMBANG BANG! BAM! BOOM! – AL-BAHAYA LAH..... 


Terlalu sukar untuk membicarakan... Amat menyedihkan... Semuanya adalah kenyataan. ISLAM agama ‘suci lagi menyucikan’ kini di ‘label’ sebagai pengganas al-teroris... Sesama umat bercakaran, berselisihan pendapat dan 1001 krisis! 



Paling mengerikan, umat ‘M’ sendiri sudah lali al-biasa dengan amalan kristian yang berleluasa menghiasi perjalanan kehidupan sehari harian. Tuntutan Islam yang sebenar benarnya bagaikan lenyap di mamah lalu di telan peredaran zaman. Cara hidup moden pada hari ini lebih mengutama pentingkan kebaratan. Adat ketimuran kian ketinggalan..... dan di tinggalkan!! 



Bukankah semuanya itu telah lama menjajah dan bagaikan mengkristiankan ‘orang kita’? 



PAS kian bangga dan bongkak menempelak UMNO. Kesilapannya dalam berhemah dan hikmah mengagungkan Syiar Islam di putar belitkan. UMNO dipersalahkan. 



Tiada ulasan:

Catat Ulasan