TERKINI

Selasa, Mei 17, 2011

PANDI KUTTI & PARIAH ADIK BERADIK?


   PANDI KUTTI & PARIAH ADIK BERADIK?
   MACAM PAS DAN PKR


Persoalan pokok, pokok sena agaknya, pokok sawit ke, persoalan asas adalah, Dsai menggelarkan DS Najib sebagai ‘pandi kutti’ atau anak babi. Tujuan memberikan gelaran kepada DS Najib sedemikian rupa berkemungkinan ‘ketinggian derajatnya’ sebagai ‘anu gerah tuhan’. Lihat pembelaan golongan totok kawarij kepada aljubori. Kemarahan aljubori sudah sampai tahap ‘gaban’. Aljubori merasa kesal kerana DS Najib yang di ‘anggap’ kawan, kini makan kawan... DS Najib terus membiarkan aljubori terkapar kapar... kelemasan... sorang sorang... Mengakui kerajaan BN berkonspirasi menjijikan untuk memusnahkan kerjaya politiknya. Yang pelik, DS Najib boleh tidor lena, lagi!... 



Bagi kaum india, pandi kutti hanyalah panggilan mesra dan manja sesama adik beradik. Mereka itu memang pemakan pandi kutti pon... Lantak korang lah kan. Pariah dan pandi kutti sama sahaja. Kalau ramai yang marah di panggil pandi kutty, samalah dengan pariah yang interlok panggil kaum india? 



Soalnya sekarang, Azmin Ali pun panggil ‘kawan’nya Gobala sebagai keling pariah! Kini aljubori panggil ‘kawan’ sebagai pandi kutti. o.k.lah tu... kata penulis keling pariah dalam blog totok kawarij pas. KLIK. Sebenarnya aku tak faham dengan bahasa berbelit belit ni... 



Awal awal lagi telah diperkatakan. Siapa paling mencarut, Umat ‘M’ ini akan menggunakan istilah ‘babi’ (bapak anuar bin ibrahim) bila menjerit memaki dalam amarah. Babi! Tak kira siapa, bila maki, mesti sebut itu dan itu, lagi! Tujuannya, melepaskan 100% perasaan marahnya. Bagi kaum yang makan babi, sukalah dia! Itu yang dikatakan panggilan mesra dan manja. Tetapi, harus diingat, Cuma sebahagian sahaja yang berfikiran begitu. Melayu makan daging lembu, tetapi bila tersilap lalu di bodohkan, cow, cow, pun marah jugak kan!
Kini bila anda mencarut, memaki, memanggil manggil... babi! Lalu anda terbayangkan wajah  aljubori cemberut, comberan... bila maki hamun, ingat aljubori... boleh gitu! 



Begitulah sebahagian pembelaan yang di guna pakai untuk membenarkan ‘babi’ di songelkan di bibir penyebutnya. ‘Pandi kutti’! ‘pariah kutti’... adik beradik sivaji... basicnya, istilah ‘babi’ itu juga singkatan nama kepada aljubori. Adil bukan? itulah PKR. keADILan. Suka hati dia nak panggil apa sahaja. ‘pandi kutti’... Cuma selama ini jarang diguna pakai. Bila mantan tpm cakap, ianya menjadi begitu popular. Baru releven dengan topik perbincangan. 



Sebenarnya, ini salah satu mainan kristian. Apa yang penting? Melayu bodoh! Melayu tak berkerjasama. Selain dari Umat ‘M’ yang berugama Islam dan beriman, babi adalah santapan lazat untuk semua kaum dan agama. Umat ‘M’ sahaja yang mengharamkan babi menjadi sebutan lazim memaki sesama umat, apatah lagi untuk melahapnya! Gelatin? Ya, inilah kehendak paderi, supaya diberi kelonggaran untuk mengembangkan agamanya. Dalam jesus alkitab boleh buat apa sahaja. Ada umat ‘M’ nak kisah? Berapa yang marah? Tranformasi? Toleransi? Sesah belasah Utusan Melayu siang malam. Pas senyum sumbing alkambing, suka! Blog pakatang tetap selamba menutuh UMNO depan belakang. Halal! 



Hanya Ugama Islam paling suci dan penuh keindahan mengharamkan segala bentuk kemungkaran berleluasa di atas dunia ini. Kalaulah penganutnya sendiri yang celupar selipar, mintak penampar, apatah lagi kapir terdampar seribu wajah setan lapar? 



Bila umat ‘M’ marah dengan aljubori menggelar DS Najib ‘pandi kutti’ lalu keluarlah segala macam fatwa. Yang jelas, DS Najib masih boleh ‘tidor lena’. Tidak ada kena mengena. Jadik, nak cerita pun tak guna, siapa yang kena? 



Sebagai umat ‘M’ yang berperadaban mulia kita kena terima segalanya dengan ‘tenang’ dan kerendahan budi menyedari dilahirkan sebagai manusia yang serba kekurangan. 



Namun, apa yang menyakitkan hati, segala toleransi dan sikap ‘tak kisah’ kita ini di ambil kesempatan untuk menganiayai kita semula. PM mereka bodek, tunjukkan segala keikhlasan. PM mereka sanjung, negara ini mereka junjung. PM ditunjukkan segala kebaikkan mereka. Pada masa yang sama mereka membelasah Utusan Melayu. Meracistkan orang melayu. Penuh muslihat, tipu daya memperkecilkan Perlembagaan Persekutuan.  Apakan daya, sudah tugas PM membenarkan rakyat 1Malaysia untuk mentransformasikan cita cita sebuah negara yang berdaulat dan merdeka berprinsipkan Rukunegara. Mengapa ‘telunjuk lurus kelingking berkait’. 



Tunjukkanlah segala kebaikkan di depan, di belakang, di atas dan di bawah sekali. Jangan hanya manis di bibir, sedangkan dihatinya penuh tuba, tamak haloba? 



Kesederhanaan Umat ‘M’ dalam melayari kehidupan di bumi bertuah Malaysia ini telah dianggap suatu peluang kepada bangsa imigran pula. Mereka mengekploitasikan kesederhanaan umat ‘M’ untuk mengaut segala keuntungan. Lebih malang lagi, Umat ‘M’ sendiri dituduh dengan berbagai bagai tohmahan dan fitnah. Bersuara sedikit, racist. 



Kita umat ‘M’ amat sensitif dengan sesuatu yang dianggap primitif. Ugama dan bangsa lain ‘halal’ semua cara. Kita umat ‘M’ penuh berhemah tinggi, berperadaban mulia dan bersederhana bukan papa kedana untuk di pandang hina. Harta entah ke mana, takhta gundah gulana. Yang tinggal ‘pandi kutti’ membersihkan suasana... bulan pula sering gerhana...? Ke mana dan di mana Umat ‘M’ hendak mengadu? PadaMu Yang Maha Esa.....


Israel - Palestin 
Mungkinkah setelah banyak Masjid di bina,
Kita akan bersholat di jalanraya?



RENUNGKANLAH.....
Kita melihat dan membacanya setiap hari. Kita melihat dengan ‘mata’ kasar dan halus. Kita membaca yang tersurat dan tersirat. 


Sholat Tepat Pada WaktuNya.
Hanya ‘Istigfar’ dan sujudlah kita kepada Ilahi.
Aku mensihatkan diriku sendiri..... Sementara masih ada waktu..... Masih ada rindu..... 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan