TERKINI

Rabu, Mei 11, 2011

KEBEBASAN BERAGAMA

KEDAMAIAN HINGGA KE SENJA 
KESABARAN MENCARI KETENANGAN


     ISLAM ADALAH AGAMA RESMI NEGARA MALAYSIA. RAKYAT BOLEH MENGANUT AGAMA LAIN MENGIKUT KEPERCAYAAN KEPADA TUHAN MASING MASING                  

       Itulah Perlembagaan Persekutuan Negara Malaysia. Kepercayaan Kepada Tuhan adalah Rukunegara yang pertama. Menyebarkan ajaran agama kepada bangsa lain dalam Malaysia adalah di larang sama sekali.         

    AMALAN dan Mengamalkan tuntutan ugama adalah ibadah dan kewajiban kepada penganutnya. Agama mengajar penganutnya mengagungkan Tuhannya. Kita sebagai manusia hanya  ‘menyembah’ dan mengakui kebesaran Tuhan. Bagi Umat ‘M’ kita bersholat dan bersujud ke hadrat Yang Maha Esa. Mencari keredhaannya. Kesyukuran dan ‘pengabdian’ kita kepada Yang Maha Esa tanpa menyenggutukannya.       

       Agama tidak pernah menyuruh hambanya berperang. Peperangan tercetus lantaran kedegilan manusia itu sendiri mempertahankan kebatilan. Mengancam keselamatan negara, wajib di perangi dengan apa cara sekali pun. Peperangan pertama telah tercetus di antara para penulis maya. Penyiasatan untuk menentukan kebenarannya.          

      Kelantangan ultra kiasu DAP LGE mempersalahkan hingga meraciskan Utusan Malaysia dan UMNO BN amat kurang ajar, ‘tak reti bahasa’ langsung. Benarkah puak minoriti sudah menjadi ‘kaduk naik junjung’? Mengapa Utusan, blogger dan kerajaan sahaja yang dipersalahkan? Kerakusan dan kecepatan LGE hendak mengaut al-membolot negara ini kian terserlah. Api perkauman ultra kiasu ini mula mengaum ‘minta’ di bedal al-balun... cai... cai!! biarkan.....?      

       Kalau kristian itu nak mengamalkan ajarannya, terjamin pun, tetapi bila baru nak berputik, bertunas untuk merampas Islam sebagai Ugama resmi negara ini, memang wajar pun di musnahkan tunasnya sama sekali. Sebelum membesar menjadi barah, kian parah untuk ditangani. Nasihat dan memantau terus perkembangan yang tidak sihat ini. Kepada seluruh Umat ‘M’ di Malaysia, bersatu padulah untuk terus mengekang percubaan ‘mengkristiankan’ Malaysia.      

    Siasatan sedang berjalan. Keceluparan adik TBH sendiri menggambarkan ultra racist. Pengerusi RCI di tuduh ‘mengugut’ sia lan itu. Apa yang membangkitkan ‘marah’ awam, tindakan blogger pakatang pembangkang KLIK SINI  mempersoalkan hak Pengerusi kerana sia lan itu telah menghina RCI dalam akhbar. Semberono sahaja menuduh. Bersusah payah, bersengkang mata untuk mencari lalu menegakkan keadilan tetapi dengan sewenang wenangnya sia lan itu ‘menghina’. Sememangnya siracist al-komunis ini tidak pernah dan tidak akan menerima ‘kebenaran’ yang ditemui. Serahkanlah Malaysia ini kepadanya, sia lan ini tetap akan menyalahkan semua keturunan Sprm. ‘Pengorbanan’ TBH untuk melihat keluarganya senang, parti DAP menang dan membiarkan kerajaan ‘terkunang kunang’ telah dinafikan keluarga sendirinya.    

    Perbuatan menggunakan agama untuk berpolitik adalah teramat biadap dan tidak boleh disokong sama sekali. Kebiadapan manusia yang bersifat serba kekurangan terdorong oleh keserakahan nafsunya sendiri. Perasaan angkuh sombong menjadikan umat manusia itu tidak menghormati perundangan kemanusiaan dan ketuhanan. Sering mempersetankan yang benar dan hak, tetapi disebaliknya pula, berkiblatkan hati dan perasaan hasad dengki sesama manusia. Tamak haloba sifat keji manusia sejagat, seringkali menggugat ketenteraman dunia  lalu ligat mengadu dombakan sesama insan.           

      PAS bertanggung jawab sepenuhnya, diatas segala bencana, pertelagahan dan perpecahan Umat ‘M’ di Malaysia ini. Dengan menggunakan agama, Pas telah memecah belahkan perpaduan orang melayu. Pas telah mengexploitasikan ugama untuk menjadikan orang melayu sebagai ‘kambing hitam’ dalam proses untuk merampas kuasa. Tetapi sewaktu dengannya, Pas juga berkerjasama dan sanggup menjadi tonggangan DAPig dan PKR.            




     DAP ultra kiasu... Hitlerian... Racist... CHAInis CHIN CHAUvanis. Komunis...    

     Manusia DAPig ini amat angkuh, bongkak dan sombong. Tidak pernah bertolak ansur dalam memburu matlamatnya. Sanggup mencabar dan mencemar keamanan awam.          


     PKR Parti Kian Runtoh... Suka tutoh al-kepala ..toh...tuh... No.1 di Malaysia.


    Ketua Pakatan Pembangkang ‘anu gerah tuhan’ bakal PM pada 16 September 20.... Hanya berkepentingan peribadi. Memburu TakhTA, HarTA dan WaniTA... Perjuangan kaum kroni ini hanyalah untuk keluarga Ketuanya sahaja. Rakyat adalah ‘Tuan’ maka dari itu harta dan segala galanya hendaklah di serahkan kepada Parti. Sebagai Tuan, rakyat tidak perlu bersusah payah menyimpan harta, membelanjakan wang ringgit dan bersedekah. Semuanya kerajaan PR telah atur tetapkan. Tidak perlu berpolitik untuk menyusahkan kroni PKR.       


      PAS telah memecah belahkan Umat ‘M’ di Malaysia. Kapir. Jahiliah.     


   Sokong dan Undi Pas masuk syurga. Pas menganggap orang melayu ini kapir dan jahiliah. Bila menyokong Pas, maknanya menyokong Islam dan di janjikan syurga. Sholat, soal lain. Amalan pun dalam bab lain. Sebab itu orang pas ‘cakap tak serupa bikin’.      

   Sejahat jahatnya UMNO masih Umat ‘M’ mengagungkan Yang Maha Esa, memperjuangkan hak dan ketuanan melayu, tetapi sebaik baiknya PAS sanggup menggadaikan ALLAH, menghina ketuanan melayu, mengkapirkan saudaranya sendiri dan menjahiliahkan orang Melayu.     



Tiada ulasan:

Catat Ulasan