TERKINI

Ahad, Februari 20, 2011

KAFIR? JAHILIAH? HARAM?


HANYA PADA MU AKU BERMOHON

Sesungguhnya aku dilahirkan ke dunia ini untuk bertakbir.....



Akhirnya..... 
jawaban telah aku temui! Penasaran? Gampang pak! Semuanya ini omongan kosong!! Kalau sudah politik, ya politik gampangannya. Sudah dasar politikus, apa pun alasannya, menang adalah matlamatnya!! Yang penting, menang! Yang diburu, menang! Yang dipertahankan, menang! Yang menang, menang! 



 Dalam politik, orang yang kalah pun tetap mengatakan dia menang. Menang kerana tidak hilang wang pertaruhan. Menang kerana dapat menidakkan majoriti. Menang kerana dapat bertanding. Asalkan menang, jaga hati ahli juga adalah satu kemenangan. Pemimpin yang tertinggi tetap menang. 



Kesimpulan semuanya itu, adalah ‘menang’. Apa cara sekali pun, semuanya dihalalkan. Dalam mencapai kemenangan, tidak ada yang haram. Haram kalau kalah! Mesti menang!! Sebab itu, dalam PRK atau PRU, setakat kalah undi, masih dikira menang. Fatwa mana tu, aku tengok semua politikus sama jer! Cuma kalah untuk menjadi calun jer. Tapi masih boleh berkhidmat untuk rakyat kan! Walaupun dapat satu undi, mana ada, paling kurang pun tiga, satu pencadang, satu penyokong, satu diri sendirilah. Kalau diri sendiri tak dapat nak undi, diri sendiri, ntah!! Kalau aku kan, berendam dalam banjir seminggu pun, tak kan hilang kemaluan! Eh, bior betul? Betulllllllll.. dalam politik mana ada istilah kalah, malu, malaslah, apa lagi soal agama!



Semuanya, belasah semacam, balun secukupnya, siap fitnah, dengki khianat, semuanya, halal jer! 



Jawabannya, Dalam politik tak ada AGAMA!



Harus diingat, dalam agama ada politik!!!



Agama adalah agama dan agama hendaklah di agungkan, bukan dipolitikkan!!!! Ingat!!!!! Agama adalah tanggung jawab umat manusia kepada Yang Maha Esa.

AGAMA ADA SEGALA GALANYA.....


Tiada ulasan:

Catat Ulasan