TERKINI

Selasa, Februari 15, 2011

HARI KEKASIH IBLIS

IBLIS DIJADIKAN DARIPADA API
 Foto hiasan kebakaran dihutan.
Kebakaran dihati, siapa yang peduliiii!!! Permainan iblis lah tu!!


Harian Metro memaparkan kisah SERIK KAHWIN untuk selanjutnya sila



Aku seronok membaca dan melayari semua tulisan blogger berkaitan dengan hari valentine. Dari peringkat bapak menteri hinggalah keanak anak ingusen. Mungkin masih banyak lagi yang perlu kita pelajari, baca dan dengari. Umat Islam di seluruh dunia, ‘Kekasih Nya, Awal dan Akhir’ hanyalah sujud kepada Allah. 



Bila sebut tajuk di atas, ‘Serik Kahwin’ pada anggapanku adalah, paling tidak pun, mati pucuk gitu! Monopos kut. Sendiri fikir lah! Tajuk dan cerita pelik yang sudah basi pun. Tapi kini mula menjalar dan menjadi ‘lumrah dunia’. Kes yang dulunya diterajui VIP dan golongan artis. Sebenarnya percanggahan ‘kebebasan’ telah menjadi ‘extrem’.



Perkataan ‘kahwin’ sahaja membawa berbagai bagai makna. Berdasarkan kelumrahan, secara automatik, kahwin ini ya mendirikan rumah tangga. Aku tanya google ‘try again’ agaknya google pun tengah kahwin! Tapi yang aku tahu, kalau sebut ‘kahwin’ je, memang tidak ada makna pun! Kalau anda malu nak dengan awek, anda cuma tersebut ‘kahwin’ aku ingat secara spontan dia jawab ‘try again’ macam google. Tapi kalau anda cakap, jelas, terus terang ‘gerenti’ ada berjuta juta jawaban google sediakan. Agaknya!



‘Aku nak kahwin dengan kau’. Dah kahwin ke belum? Bila nak kahwin?  Kenapa tak nak kahwin? Agak agaknya ada berapa banyak soalan tentang kahwin ini?

‘Kahwin! sedap ke!?’ ish. Ish. Ish. Janganlah cakap kuat kuat. Siapa yang mendengar, suara cun manja sebegitu, bukan terpanggil menjawabnya, siap praktik nya sekali! Kalau sekali je takpe! Bukan lama pun, sekejap jer! Mangkuk betul! 



Sebenar benarnya, manusia kini hanya memperjuangkan hak nalurinya sendiri!!!!!



Bila berkahwin atau berumah tangga, tanggung jawab atau komitmen menanti kita. Sebelum masuk ke alam perkahwinan, insan akan berkenalan, bercinta, berkasih kasihan, bertunang dan semuanya ini saat yang paling bahagia. Setan iluminati akan bertambah terejam bila sepasang kekasih, dua sejoli akan dinikahkan. Kesesatan dalam amalan mungkar, adalah sebagaimana sambutan hari violentine. 



Mengapa ada insan, kaum hawa, sanggup menyerahkan nikmat dirinya kepada lelaki yang bukan sapa sapa pun? Dari kehidupan normal yang bebas, susah senang kita hadapi bersama, tiba tiba menjadi ‘extrem’ tunduk kepada hawa nafsunya. 

Setelah menjanda, setelah menikmati kepuasan bersuami isteri, setelah tergigit lidah dan setelah habis madunya.... ‘Serik untuk berkahwin’. Sewaktu dengannya amat merindukan hubungan intim. Pasangan ini amat berbangga dapat menjalankan kehidupan yang diinginkan. Tidak perlu bernikah. Belanja kenduri kahwin. Sewa mak andam siap jurufoto. Besar belanja tu! Cuma setakat nak bersedap sedap sahaja. Bukan lama pun, sekejap jer! Memang bukan sakit, sedap. Isk. Isk. Isk. Meleleh, air liur ke, eh air apa tu? Isk. Isk.




Tapi macamana pula, yang kononnya terpaksa menjual tubuh untuk sesuap nasi? Buat kerja terkutuk tanpa pengetahuan ‘suaminya’ konon. Perjalanan kehidupan di lorong lorong belakang mati. Antara ungkapan paling ‘cun’ biasa untuk menyelesaikan ‘pekong’. Bila memerlukan jalan mudah, ‘itu belakang kira maaa!’ Bila hendakkan sesuatu projek diluluskan, ‘itu belakang kita boleh runding!’ Berapa banyak ‘belakang’ punya cerita, yang akhirnya ‘belakang taroook la, kicik!’ eh, bila masa lak suara jubori macam bai pooosingh? Ooooooooo, loyar dio! Sama jer! Sibuklah, kacau jer! 



Sebelumnya kita dipaparkan kesadisan membunuh diri. Nangis wei, bila membaca rintihan dibaham kesengsaraan. Macam kat Zimbabwe jer bunyinya! Dulu dicengkam diktator mubarak katanya, kini berapa lamakah lagi akan dicengkam nafsu aligator? Sudah lama tidak membaham tetapi akhirnya kena baham juga! Keluar mulut buaya masuk mulut dinosor. Mengelongsor sengsoro. Beginilah kehidupan didampingi gondoruwo! 



Jin @ Gondoruwo, pondowoso bertopengkan manusia bernafsu serakah. Apakah puak jin ini yang memperhambakan manusia atau sebenarnya manusia itu sendiri yang memperhambakan jin? Kerana minyak dagu, pengasih, pelaris dan 1001 lagi dampingan gondoruwo. Manusia rakus mempersetankan ketuhanan. Yang ada baginya, ke’hantu’an menguliti kesyahduan. Inikah yang diistilahkan kebebasan sex? Bukankah sudah jelas, extremist sex ini hanya mementingkan nafsu? 



Makhluk seperti ini, mana ada tuhan. Bagi mereka, agama hanya menyesatkan. Undang undang hanya menyusahkan. Ikatan perkahwinan perlukan pengorbanan dan komitmen yang hanya membebankan. Pelajaran hanya perlukan sekeping kertas alsijil halal untuk melepasi peperiksaan menjadi manusia bergaji tinggi albesor! Gagal dalam semua peraturan kehidupan ini, susahlah nak masuk syurga. Jadi, apa kata, kita buat tiket, kalau ngundi pas boleh masuk syurga!  Buang masa bro, gua ingat lge kat pening tu dok sibok buat syurga dunia wooo! Macam singapork. Hari kekasih sepanjang zaman! Maulud tu nama jiran gua yang suka berceramah percuma setiap masa tengok muka gua. Muka rezeki, katakan. Tapi gua ingat muka gua ‘extrem’ tangkap leleh sewel wooo!

 

Susah la kerajaan ni! Semua salah. Ek-eleh, bodoh la, gua mana mampu nak sewa hotel lima bintang untuk sekali creeet! Tu, teping lorong, tepi padang, dataran, kompleks, pusat beli belah, taman permainan, longkang ke, kan lagi senang, tibai ajerlah! 18SX. Sebenarnya  mereka ini semuanya adalah extrem. Dadah sudah tahap tengkorak!! Sex sudah mencapai taraf terpancut diotak! Tengok jer dah tahu, ada dara ke tidak. Tenung kejap jer, dah tahu lubang tanduk ker, atau lubang keretaapi boleh korner baring wei!  Agama sudah sebaris dengan tuhan! Amalan lebih mulia dari tuhan tuhan yahudi! Kebebasan ciptaan yahudi mabuk!!



Benarkah perundangan di negara ini pada hari ini hanya satu gendang? Bila gendang berbunyi, atau dipalukan, maka begitulah tariannya. Selagi tiada sesiapa yang memalunya, maka tiada bunyi dan tiada lah tarian kehidupan yang sumbang. Biar pun ramai yang telah tenggelam dalam kesumbangan. Sumbang mahram berleluasa. Maksiat sudah menjadi ‘Mak Sieweeeeet’ yang menggoda. 



Tanggung jawab siapakah semuanya ini? Nanti jawab pokok, angin yang goyang! Baling satu batu, sembunyi tangan! Nanti potong tangan, jawab orang pas! ‘langkah mayat aku’ biaDAP kata. Huwaaaa! Apa susah susah, depan belakang sama saje, jubori kata... waaa! Sukanya dia!!! Inilah baru perjuangan yang tidak akan selesai....



Aku cuma nak entrikan tentang hari kekasih yang ‘goblok banget’ tuh!! Seluruh dunia Islam kecoh, beb! Biarlah dunia salib gempak sakan, dengan kebiaDAPannya yang tersendiri. Perarakkan Maulidur Rasul pun dia orang cegah, jauh sekali nak ikut! Laungan azan dia kondem! Negara Islam, ‘over my dead body’ celaka! Kebebasan beragama dia orang kata. Kalau marah sangat dengan perkataan ‘PARIAH’ dalam Interloks, janganlah tunjukkan ke’pariah’an yang tersangat sangaaaat PARIAHNYA!!!



Hari kekasih yang melambangkan kasih sayang tanpa batasan melahirkan nikmat kehidupan yang mengujakan. Itulah kata pondowoso jin kafir agaknya. Untuk merasai nikmat sebenar berkasihan, itulah yang sedang dipraktikkan oleh semua insan yang kegersangan hidupnya. Ramai yang murtad. Tidak sesat pun, pas kata sesat. Apa lagi yang tidak ada jalan pulang! Tentunya pas ada tiket untuk jalan pintas ke syurga! Yea. Yea. Waaaa! Dapat loteri, boleh pulun pru 13, tabung buluh untuk prk jer! Tabung haji untuk mereka yang tak pandai main catur. Sebab tu lge layak dipanggil Haji Ajis Eng, terer main dam haji jer. Percaturan politiknya kominis anti melayu!! Semua agama dia adalah imamnya. Boleh orang melayu beragama Islam buat? Syirik weiii!!!! LGE masuk kristian, jadi paderi dah! LGE masuk Pas, dah jadi Kalifah Omar Abd Aziz Eng. Take beeeer! Doa dan harapan masuk masjid terussssss. Masuk pariah, jadi dewa brahma kooot! Semua agama dia dah jadi tuhan. Ini baru betul, aljubori tu anugerah tuhan lge ler!!!! Cuma nak tunggu lge masuk jawi ler kalau gitu. Tapi kan, yang pasti dia ni, masuk neraka. Nanti dia tanya kat sapa sapa di neraka, haiya, aji yaaa, lu pun atak sini aaaaa! Tiket surga sutak habis kaaaaa!!!? Waaaaa! Take beeeer! 



Dari itu, mengapa orang melayu ni sanggup mengikut telunjuk iblis! Mengapa tergamak hanyut dalam nikmat yang sekejap tetapi kesengsaraan berpanjangan? Bukankah lebih baik membujang sepanjang hayat? Bukan menggalakkan, tetapi telah terkeluar dari erti kehidupan yang normal. Semula jadi. Kalau takut untuk berumah tangga atau kahwin, mengapa sanggup kahwin tetapi takut komitmen! 



Inilah sebenarnya istilah ‘kahwin’ yang aku ingin kupas. Tapi kan rasanya dah agak panjang entri ini. Tentu membosankan. Terlebih perasan. Jadi, macamana kalau aku rileks dulu. Entri selepas ini soal ‘kahwin’. Sepatutnya aku nak tulis tentang pas!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan