TERKINI

Sabtu, Disember 10, 2011

CALUN PAS LAMBANG DAP?

Kabinet Dapur
 
Jadi, kesimpulannya, PR pas biaDAP PKR tak layak diundi dalam PRU 13. Kalau marah sangat dengan BN, nampak lambang dacing di kertas undi, pangkah jer! boleh gitu!?


 
Aziz Bari layak bertanding atas tiket biaDAP untuk kuota orang orang pas yang pluralisme,  liberal dan sehaluan dengan malaysian malaysia. Dia nie  kategori winable candidate kalau berdepan dengan umno atas tiket biaDAP. Kaum cainis pasti suka dengan mamat malayos dum, dum, dum, meredum nih! Tang ni umno kena buktikan jenteranya dah pulih dan kebal, bukan bebal dan bukan naik baraccuda. Itu pong, kalau siaziz ni ada teloq nak tanding laa.

Bila si mamat ni menang bolehlah mentafsir lalu meminda apa sahaja yang tak sesuai dalam perlembagaan persekutuan sekarang!  Aku nak cadangkan, tak payah pakai kabinet laa, lagi baik. Kalau ‘kitchen cabinet’ pun, kalau boleh nak yang paling besor, siap ada bar sendiri, pakai consultant weii. Cadangan tentunya sedang terbuka buat anda yang genius dalam cadangan. Itu cadangan prof. serba tahu aziz lembaga sekutuan.

Terlalu besar dan membazir, 30 orang menteri untuk 30 juta rakyat. Dia kata di India 30 menteri untuk 1 billion rakyat = 1,000 juta rakyat. Sebagai rakyat paling bangang, aku yang nt bongok lalok weii, kalau 300 juta = 10 kali ganda. Dalam erti kata lain lah, tak payah pakai kabinet, sebab 10 kali ganda tu untuk perbandingan 300 juta penduduk jer. Malaysia Cuma layak ada 3 menteri jer, itu pun kerana terpaksa. PM dan timbalan saja? Kenapa Kelantan ada timb. MB? Kenapa Pulau pening ada dua timb KM? Berapa ramai rakyat nogori Kelantan dan pulau tu? Seandainya 10 orang sekali pun, masih di kira membazirkan duit rakyat. Fulamak, dahsyat giler.

Sebagai orang yang pakar perlembagaan, UIA lagi, aku nak tanya soalan cepusen/seposen jer. Berapa ramaikah kuoram di perlukan sesuatu persidangan/mesyuarat? Persoalan yang di utarakan, kerajaan umno bn membazirkan duit rakyat. Sedarkah apa yang telah diucapkan oleh seorang ahli akademik, pakar perlembagaan, UIA lagi! Universiti beb. Islam tuuu. Antarabangsa wooo! Jelas sekali, ajis lembaga sekutuan ni adalah ‘budak politik’ jer. Berapa ramai yang boleh di tubuh, dilantik untuk jawatan menteri dalam Malaysia? prof lawak giler.

Prof giler, fuyoo prof giler, aku ingat, biasa orang sebut, ‘pandai giler’. So, aku rasa sebutan ‘giler’ ni dah melekat, jatuh ‘ketepeeek’ kena kat batang hidung dia laa. Ahli akademik yang disanjung, tetiba berfikiran sempit giler.

Kalau PR menang, confom punya, hanya satu kerusi menteri untuk pas. Yang lain lain tu, lain lain hal dan lain kali PR boleh blakang cerita, blakang taroook, keciiiik! Pas tak boleh membazirkan duit rakyat.  Mesti dengar cakap abang besssor. Apa prof giler ni berani nak bersuara, ada dia nak kisah!

Ada lebih baik kalau, PM dan TPM jer. Pas tak perlu duduk dalam kabinet dan kalau suka, boleh duduk dalam kitchen cabinet. Pas duduk pelintah nogoli jer! Pusat hanya layak untuk pkr dan biaDAP jer. Pkr boleh buat sahaja, depan blakang sapu semacam. biaDAP konsisten, biar pun bertanding 47 kerusi, nanti kerusi pas boleh lompat masuk biaDAP. Nak jadi menteri.

Lagi pun sebenornya, para pemimpin pas tak layak nak jadi menteri. Alahai, kesiannya dia! Itu ler kata prof giler bangeet. Kalau 10 orang menteri pun masih dikira membazirkan duit rakyat, tak payah ada menteri dari pas. o.k. pas!  Pemimpin Pas tak layak jadi menteri, buat perabis duit rakyat jer. Kesian dia! Jenteranya jer hebat, hanya untuk memenangkan calun biaDAP.

Aziz Bari layak bertanding atas tiket biaDAP untuk kuota orang orang pas yang liberal. Dia nie  kategori winable candidate kalau berdepan dengan umno atas tiket biaDAP.

Hebat giler, lontaran buah fikiran seorang prof yang pakar perlembagaan, genius giler. Ahlul, bahalul politik sempit yang menyesatkan. Membaca hARAKah membuatkan aku mabuk giler. Sama kalau minum arak. Sekali lalu jer, tengok tajuk. Peeergh, sensasi giler, klik, laa lalok rupanya, takde amendanya ceritanya. link sana, MI, MK, MR dan ntah apa lagi bingainya mendewakan cainis biaDAP komunis racist chauvanist.

Bila boring bosan, melayari tulisan, paparan totok bongok nih, ada gak modal buat sambal iblis untuk di tumbuk beberk  albelasahan.

Aku ingat hebat bangeett prof nie dengan keceluparan kontolversinya. ops, sorry controversi laa. Aku respect gak kat prof ni. Iyerlah kan, prof katakan. Itulah... kesian dia... prof kangkung, ngangkung, ada gak penyokong. Kesian, perasan dia. 

Jadik, kesimpulannya, PR pas biaDAP PKR tak layak diundi dalam PRU 13. Kalau marah sangat dengan BN, nampak lambang dacing, pangkah jer! boleh gitu!?

Patut laa sampai kini, masih takde bayangan kabinetnya. Takde kabinet rupanya. Lksial jer yang confiden calun biaDAP bakal menjadi PM ke 7 dan bakal memperjuangkan hak orang malayos dan isle. Kuasa orang melayu akan kekal. peeeergh. 

Kesian, pejuang sebenar puak pas nih.

Aku kan, macamana marah kat umno bn, aku tetap pangkah BN lambang dacing tu. Sesiapa yang liabiliti dalam umno bn, tunggu apa lagi, jangan terhegeh hegeh nak jadi calun laaa. Kalau menang pun, salah, balun tetap balun kan, kan, kan! 



Tiada ulasan:

Catat Ulasan