TERKINI

Rabu, Mei 09, 2012

HARAM vs KAFIR



*****
SURENDRAN DI PENJARA SEHARI KERANA MENCURI 7 DULANG


KISAH KISAH HARAM JADAH!!!

Curi 7 dulang keluli/aluminium (tahan karat) nak buat hantaran pii Gunung Ledang? 

Bukan!  Aku rasa dia orang ni main tepok air di dulang. Bior terpercik kat muka sendiri. 

Mengata dulang paku serpih = Sengaja mengata orang, diri sendiri yang leebiiih... 

Baling selipor kat hakim kena penjara setahun. Curi dulang penjara sehari. Semuanya atas budi bicara Hakim dalam mengadili kes mengikut peruntukan perundangan.

 Ilustrasi

KERAJAAN HARAM

Kerajaan yang di tubuhkan, setelah kerajaan yang terdahulu telah di jatuhkan, di tuduh zalim lalu di tumbangkan oleh rakyat dengan berdemo di jalanan. Rakyat marah kerana kerajaan yang zalim telah menindasnya. Kehidupan rakyat tersepit, duduk berhimpit himpit, makan sikit macam burung pipit, nak bercakap/salah cakap kena sumpit, jangankan beras sekampit, melukut weiii di tepi gantang... merayu kat kera jaan di tuduh banyak hutang wooo! Sah, ini, memang haram jadah, halal di tumbangkan. Gantikan dengan pemerintah yang di pilih rakyat! 

Pemerintahan yang terkini untuk membela rakyat, kesejahteraan negara, demi agama bangsa dan negaranya, halal laa tu! Sebab, secara asasnya, kita tidak berhak mencampuri urusan rumah tangga orang, apatah lagi negara orang. Nak perang? Ko, kalau cakap lebih lebih kat jiran kamu, si mata sepet singa pork tu, dia ajak perang, ada berani mau lawan? 

Masa aku belajar tawarikh, temasik ni, hanya ole ole temasik jer... lagu A Ramlie. Sekarang, sendiri mau ingat laa. Kalau cinonet menang, PAP + DAP = Dominan tau! Tapi kalau Meysia menang plak? Tanggung laa, singa poora tu. Dia jajahan kita. Mula mula jer, ikut apa yang kita kata, bagi apa yang kita minta! Bila PRU nanti, dia pulak pulun keliling. PAS tetap rileks, demi negara berkebajikan, jentera pas adalah jentera PR, peduli apa, takeee beeer! ha, ha, haram jadah. Kalah menang = win win situation? = huan na kena kenceng ko, teng lang perintah lo. 

Kalau kita dok kecoh pasal scorpene tak boleh nyelam, rasuah, pembunuhan, anggap pemimpin zalim, halal di tumbang gulingkan, malaon bin awe laa tu! Kenapa tak terus terang jer, memang ada plot nak rampas kuasa? Sebab tu beria ia bebenor mintak di halalkan demo, aman konon! Kerajaan tetap sah untuk memerintah, selagi kuat, ada kuasa, menguasai jentera kerajaan. 

Ini Kerajaan Malaysia. Jentera Kerajaan menerima sesiapa sahaja yang berhak memberi arahan, setelah memenangi Pilihanraya, mengangkat sumpah sebagai PM. Maknanya, ini bukan kerajaan umno bn. Ini Kerajaan Malaysia. Bukan Kerajaan PAS Kedah. Bukan Kerajaan PAS Kelantan. Anda berkuasa untuk tempoh 5 tahun jer. Bila anda terpilih sebagai MP, menguasai Parlimen, lalu anda menguasai Kerajaan Malaysia. Ada reti bahasa? 

Sekiranya MP Lembah Pantai merasa besar kemaluannya, kerana memenangi PRU 12 di Lembah Pantai dalam keadaan SPR yang tak adil dan bersih, apa lagi, sila letak jawatan laa. Tak perlu nak kambing hitamkan SPR. Banyak pulak cengkadak, cikaronya. Apa punya huan na ceng ko. cengkodok? 

Kegagalan papa kamu merayu, merasuah MP BN, telah melagendakan satu pembohongan 16 september. Kalau 11 september WTC punah ranah, 16 sept pulak papa kamu punah ranah dalam mitos perjuangannya. Ada korang nak kisah! 

Bukan susah pun nak membentuk kerajaan. Kerajaan sudah sedia ada. Cuma parti cap apa? 

Sesiapa sahaja yang di tabalkan menguasai Putrajaya, kamu jagalah Kerajaan Malaysia ini dengan sebaik baiknya. Jika ada dalang nak buat demo atas jalang = memang jalang pong, tak patut ker nak pertahankan kedaulatan Malaysia? Sudah kalah, nak protes buang tebiat, sekarang nak buang sedara plak? Boleh jalang laa kang.

Rampasan kuasa di perak?

BN hanya di sokong oleh 3 ADUN BEBAS untuk mendapat majoriti mudah. Parti Sesiapa sahaja yang menguasai Dewan Undangan Negeri = 31 kerusi, layak untuk mengangkat sumpah dan menguasai Kerajaan Negeri Perak Darul Ridzuan. 

Bukan sesuka hatinya membubarkan dewan. Kalau PR berjanji pun tidak di tepati, memang patut pun janji 3 ADUN Bebas tu terbatal. Bila mereka menyokong BN, Dr Zamri pun angkat sumpah laa kan jadi MB. So, korang yang bersidang kat bawah pokok, boleh angkat kaki laa kan! boleh blah.

beershitt 3.0 democrazy

Tanpa democrazy jalanan, ‘beershitt 3.0’ = tiada keganasan pada 28-04-2012. Jika buat di stadium, macamana nak merusuh? Siapa yang bantai kereta waja polis? Pemandu kereta peronda, Mohd Kamil Paimin, telah di hujani dengan botol air mineral. Botol air mineral 500 gm, kalau di balingkan, kena kepala pemandu, menoning beb! Bukan berpinar pinar lagi, memang tak sador pong. Bila pingsan, tersandar, atau sudah tidak sedarkan diri, siapa yang mengawal kenderaan tersebut? Melangsar dan melanggar apa sahaja sehingga terhenti laa kan. 

Sehingga hari ini, siapa yang tersepit bawah kereta, siapa yang mati? Harapan korang penyokong totok beershitt jer, yang ingin melihat polis terbunuh. Sengaja putar belit fakta. Kalau kereta itu laju, kenapa yang di langgar hanya terguling jer? Korang yang anti polis, tentu pantang nampak polis dengan keretanya menuju ke DM. Apa lagi, korang ‘dam’ ler sampai lunyai, saje cari publisiti cheap sale. Korang memang ganas pong, tunggu peluang nak balun jer. Sengaja nak jadikan polis plak ‘wedhus gembel’.

Secara jujur, penyokong, penganut Ugama Islam, Demi Allah, mereka hadir ke KL untuk ke Dataran Merdeka, bawa anak, mintak tambang kat MB, kerana MB dah wajibkan hadir, tak hadir berdosa. Mereka ini bukan dungu, mereka ini tertipu, mereka ini mangsa politik. Apa yang mereka tahu, Islam adalah segala galanya. Aku faham mereka itu. Mereka itu  kalau umno bagi, mereka ambik, undi tetap ‘pas’. Cuma yang aku tak faham, mereka yang buat buat tak faham meneruskan agenda dajalnya, menjadikan mereka modal, model, modus operandi dan seterusnya membiarkan mereka ‘modarrr’. Nauzubillah. 

Tempat korang bergasak, merusuh, tonggang langgangkan, terbalikan kereta, di sudut yang lain. Kenapa bawa bawa penyokong yang lurus bendol? Kemana ‘teng lang’ waktu rusuhan? Korang merusuh, tuduh polis memulakan rusuhan. Siapa gelarkan polis anjing kerajaan? 

Bekas IGP kata ‘father of kafir’, itu pun kalau diandaikan, mereka yang ramai itu orang kafir. TGNA seorang ‘father’ ibaratnya, mereka yang ramai dalam beershitt 3.0 lebih kepada samdoll. Kalau lurus bendol, kenapa tak dengar mak kamu ambiga kata ‘jangan langgar undang undang’ kita duduk dan bantah! Kalau pemimpin pas tega mengkapirkan umno, apa bezanya kalau meludah ke langit? ketepekk, kena jugak muka kamu sendiri! kenapa tak ketis, biar semuanya jatuh kat muka direktor, diktator, aktor 3A Bapak Anuar Bin Ibrahim = Anuar, Azmin, Ambiga? 

Tiga orang bekas IGP, masih hidup, sihat dan waras. Mereka juga merasa terhina dengan gelagat para perusuh bersih, mengkambing hitamkan pihak polis. Mereka terpanggil untuk mempertahankan kredibliti pasukan polis. Semuanya lantaran dendam kesumat ketua pembangkang yang terkucil madang tersungkur terhalang oleh pasukan polis. 

Tuduh menuduh, kafir mengkafir, ‘huan na ceng ka dak, teng lang tepok amai amai lo’. 

Semuanya hanya memalukan umat ‘M’.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan