TERKINI

Selasa, Januari 03, 2012

TANDA TANDA MULA MELANDA


KIA... MAT KECIL SUDAH BERMULA? 

Beginilah tanda tanda kia mamat secara kecil kecilan. 

Ilustrasi Gunung Merapi 

Semua yang berlaku ini hanya sebahagian perkembangan biasa dunia hari ini. Dunia kian tua. Dunia telah berada di akhir zaman. Keadaan iklim, cuacanya sukar untuk diramalkan. Keadaan sebaliknya berdasarkan pengalaman, pemerhatian dan kajian saintis mula merisaukan.

************
Sudah di uar uar kan seluruh dunia, kiamat bakal berlaku pada Tahun 2012. Ilmuan Islam yang berpengaruh di seluruh dunia tetap tenang dalam menghadapi apa jua keadaan. Kiamat akan berlaku dalam kekuasaan Allah Maha Pencipta. Bila akan berlaku, bukan persoalan bagi umat ‘M’ untuk membincangkannya. Tidak perlu bertanya tentang kiamat. Tetapi, tanyalah diri sendiri, cukupkah amalan suruhan Allah untuk bekalan di hari akhirat? Mati adalah kiamat kecil yang mengakhirkan kehidupan seorang Hamba Allah di dunia ini.

Hidup ini tunangnya mati. Bila kematian menjemput, maka terpisahlah kita dari kehidupan di dunia ini lalu menuju ke alam kubur. Cukupkah amalan buat bekalan di akhirat?

************
Apakah yang berlaku sekarang ini, hingga hari hari seterusnya bakal penuh ketegangan?

Apakah peranan kita sebagai warganegara prihatin dan bertanggung jawab, dalam menangani masalah ini?
Kisah Nur Amalina dengan 17A, kini hanyut dalam dunianya. Sofea hebat maths, jadi pelacur. Arif genius jadi gay.. Ini kisah mereka yang di hantar ke luar negara. Genius yang berada dalam negara pun ada yang jadi penagih dadah. 


Semua bantuan, perbelanjaan, yang ditanggung Jabatan Kebajikan, negara kebajikan, duit kebajikan agaknya, anda sapu sepenuhnya. Hanya untuk mengharumkan nama negara di persada dunia, kalian lebih rela memberikan tuba hingga mabuk hiba buat kami warga Malaysia. 

 Kita mengharapkan anda yang genius ini menjadi insan cemerlang. 

Harapan untuk menjadikan kehidupan anda lebih gemilang. 

Semuga terpahat megah sebagai insan terbilang.

************

rusuhan mahasiswa

Permainan politik sempit agenda kaum kapir laknat untuk menumbangkan kekuasaan Umat ‘M’. Dalam amalan untuk menjadi penganut Ugama Islam yang sejati, terlalu banyak peraturan dan larangan. Jalan pintas untuk melemahkan Umat ‘M’ adalah dengan menyokong segala bentuk huru hara. Dengan menyokong manusia ‘mungkar’ anu ghairah tuhan mereka, dengan sendirinya segala kemungkaran bakal menghancurkan Umat ‘M’. 

Mereka yang memburu telunjuk iblis, tanpa segan silu, menghumbankan segala harga diri hanya untuk nikmat dunia buat sementara. Aku tidak perlu menghentam pembangkang jer! Soalnya, siapa yang makan cili, dah tau pedasnya, rasain ler pulak menceritnya. 

Hanya kerana seorang yang digelar, ditabal bininya anugerah tuhan dewata mereka, sebahagian pendokong reformasi biawak hidup, sanggup menjahanamkan negara dan masa depan keluarganya sendiri. 

Sayang serribu kali sayang, beginilah nasib, hidupmu yang malang, hanya kerana permainan dalang, kalian sanggup menjadi jalang yang akhirnya menjadi hidung belang.


Apakah mereka ini yang berada di amazon lebih baik dari kita? 

Amazon menjadi aman zon atau zon aman... 

Keserakahan kita dalam mengurus tadbir kehidupan akhirnya menjurus menjadi gelandangan? 

Sambeeer Geledeeek! 

Ingat mati, ingat lah hari Kiamat!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan