TERKINI

Selasa, Januari 17, 2012

PRU 13 - KEMPEN MULA HANGIT


MASYA ALLAH! KISAH HASAN ALI DAA...

Ingat lagi dengan cerita ‘road runner show’ kartun apa tu? Aku lupa dah. Cuma yang aku ingat, si road runner tu tak pernah tertangkap oleh si musang. Jadi, sesiapa yang buat jelajah ni, mana pernah mengaku kalah, apatah lagi bersalah.  

DUNIA
***¾***3¼***

Road Runner Show

Sudah menjadi kebiasaan, sinonimnya, mereka yang tidak puas hati dalam umno atau memang benci, asal bukan umno anak abu laa tu, tempat untuk mencurah kasih, mengadu domba, ops, mengadu nasib, nak jadi ostad kek, parti yang releven tentunya PAS. Pas tempat anda melepas hampas, nak jadi kaki kipas, lipas kudung, nak merampas bini orang ops, putar jaya daa. 

Itu dulu laa kisahnya. Sekarang ni nak PRU 13, buat road show tagih simpati rakyat, pancing undi maaa. Peliknya, dimanakah calun calun bebas ini akan bertanding? 

Itulah sebuah parti isle yang memperjuangkan kebajikan umat manusia sejagat. Sesiapa yang perlukan kebajikan hidupnya terjamin, masuk pas, masuk syurga. waa, dahsyat woo. Kalau sudah di pecat plak, nak lobi ke, nak tanding sebagai calun bebas? 

KLIK
 
Blogger upahan pas pis pus, seolah olahnya mereka lebih tahu tentang Datuk Hasan Ali. Apa yang dia orang tahu dan apa yang patut mereka bagi tahu. Hasan Ali menganggap ada parasit dalam pas. Bahasa jowo ngomong, pelesit you know! Mentekedarah laa gamaknya yek. 

Kini mereka begitu seronok membelasah Hasan Ali siang dan malam, macam nama mentornya  Lim kit siang maknanya udah takde malam laa. Tak cukup pootar poosing wei, mungkin sampai karpal terbalik kooot! Baru laa boleh over my dead body.  

Costa Concordia
Kapten kapal di tuduh membawa secara melulu dan membahayakan. 

Luu fikir lah sendiri! 

Kapal karam, karpal poosingh, ada kaitan ke dengan politik? Ngko nak cakap apa pun, aku tak campooor. Yang aku nak cakap, kapal titanic, bukan macam titanic lagi, pun boleh tenggelam. Inikan pulak parti politik kronik. 

Itulah akibatnya bila Kapten syok sendiri. Sekarang, siapa antara pemimpin yang syok sendiri, nak menang sendiri, nak hidup sendiri, suka hati ikut nafsunya sendiri dan pendek kata Cuma untuk kepentingan sendiri laa. 

Kalau Datuk Hasan Ali dengan begitu bangga mempertahankan Islam, Melayu dan Raja Rajanya pun boleh di karamkan di daratan, apa bezanya dengan Bapak Anuar BI? Orang yang memperjuangkan LGBT, tak patut ke, dikaramkan terus?

Apa lagi yang perlu di anu uar uar kan di dunia ini. Persoalan LGBT yang menjadi wadah perjuangannya, bagi bapak anuar BI, anggapannya terhadap perundangan yang sedia ada adalah lapuk dan tidak releven. Oleh kerana dah lapuk, macamana bapuk nak hidup, mereka pun nak bahgia jugak kan? Itulah negara mereka yang sedang diperjuangkan oleh bapak anuar BI... kebebasan sexuality merdeka. Pas tetap take beeer?

Kita sendiri juga mengenali Hasan Ali. PM tidak berminat untuk mencampuri hal ini. Permasalahan ini sebenarnya hanyalah persoalan remeh temeh. Mereka yang membenci umno, orang umno yang marah terhadap umno termasuk bapak anuar BI sendiri akan menjadi aset dan pujaan pembangkang. Akhirnya ‘upset’ jugak! 

Jadi, aku Cuma ingin bertanya, kemana pula mereka akan pergi selepas ini? Macamana dengan Zaid Ibrahim? Akhirnya ambil parti orang dan berkuasa. Mereka semua itu adalah parasit yang bakal mengancam kestabilan negara. Ini barulah betul, kia..mat politik antara dia orang laa kan! 

Siapakah sebenarnya kapten politik negara kita sekarang? Banyak parti banyak karpal ke, kapal ke, semuanya ingin menjadi nakhoda. Semuanya ingin berkuasa. Siapa nak lobi siapa. Bila sudah menjadi calun dan ahli bebas, freedom, free semuanya. Suka hati korang laa kan. Nak terbalikan karpal pootar poosingh ker, tongkang korang laa kan, korang pandu sendiri, terbalikan sendiri, sendiri mau ingat laa.

Kematangan rakyat kian menyerlah

Aku sebagai rakyat merangkap pengundi, pengguna bersubsidi, pelayar di alam maya yang gratis, percuma, free yang penting ‘duit’ hidup ini hanya sekali, ho, ho, ho, mesti senang hati. 

Aku nak tengok korang punya politik. Sifir politik korang. 

Bila teringat isteri PM dengan nama glem RM. Wow, macam macam RM kita dapat woo! Mu nak apo lagi. goyak meh. jowo ngomong kelante.

Kabih wong podo ngiseng!!!
Rampooong ngisengggggg... Semar Tilem....!!!!!

DUNIA
***¾***3¼***


Tiada ulasan:

Catat Ulasan