TERKINI

Ahad, Mac 11, 2012

ANTARA LEMPAR SELIPAR DAN PENAMPAR SELIPAR JEPON

‘Journey To Putrajaya’

Perjalanan Ke Putrajaya
Suatu dongeng PR mendewakan ‘Journey To The West’


Mampukah Pakatan Racist ini untuk  terus menampar UMNO BN?

Kepincangan dalam UMNO BN itu lebih baik dan boleh di atasi dari kepimpinan Pakatan Racist yang bakal mengundang padah. PR hanya gila untuk berkuasa.


BERITA

Kit Siang minta Ketua Hakim campur tangan kes Hoslan

Harakahdaily 10 Mac 2012
KUALA LUMPUR, 10 Mac: Ketua anggota Parlimen DAP, Lim Kit Siang menuntut Ketua Hakim Negara Tan Sri Ariffin Zakaria campurtangan dalam hukuman penjara setahun terhadap imam Hoslan Hussein yang melempar selipar ke arah hakim Mahkamah Rayuan.

Berita lanjut KLIK pautan, mana mana boleh klik, klik ajelah. 

Peeerrrrrgh! Ceritakah apakah ini? 
Pada LKS dengan meminta Ketua Hakim campur tangan, maka LKS sudah cuci tangan. Siapa Ketua  Hakim ni? Adik LKS? Kroni LKS? Semudah itu meminta dan mencampuri urusan Mahkamah, bidang kehakiman negara? 
Siapakah LKS ini? Dalam watak ‘Journey to the west’ LKS paling layak memegang watak Sun Wu Kong ke? Bukan! LKS hanyalah ‘panglima tian peng’ suku sakat chin peng laa jugak. Bajie laa. Paling banyak mulut, paling lebar mulut dan paling bongkak membawa kitab ‘Jingga’ untuk mengganti perlembagaan sedia ada. Dalam JttW (Journey to the West), dia orang nak mohon kitab, dalam JtP (journey to Putrajaya) dia orang PR ni bawak kitab beb. 
Bidang Kehakiman, semuanya ada hitam putih. Menghina Mahkamah dan semua yang sewaktu dengannya adalah untuk meletakan kedudukan yang tertinggi. Jika anda ingin mencabar keputusan mahkamah, ada saluran dan budi bicaranya. Bukan sewenang wenangnya membuat kenyataan akhbar atau menuduh umno mendalangi sesuatu kes lalu mencampuri keputusan hakim. 
Kes membaling selipar akan menjadi popular sekiranya Institusi Kehakiman negara ini sanggup menghukum, yang didakwa keras dan keterlaluan oleh N Surendran Naib Presiden PKR. KLIK http://www.malaysiakini.com/news/191547 Bila mana kes ini membabitkan orang yang  berpihak dan menyokong pembangkang, menguntungkan PR, berlumba lumba laa para pencacai spin kejam dan zalimnya kerajaan umno bn. 
Secara formal dan ilmu, seseorang insan yang bermoral tinggi, berakhlak mulia akan sentiasa menghormati sesama insan dan makhluk di dunia ini. Tanpa bersikap prejudis, sesuatu insiden atau kejadian tidak bermoral boleh di hindari. Mengapa imam ini terus bersikap biaDAP terhadap hakim? Hukuman penjara setahun disebabkan, imam ini membaling kasut. Keputusan hakim tidak memihak kepadanya. Dalam erti kata lain, imam ini tidak menghormati keputusan mahkamah, sewaktu dengannya, imam ini sebenarnya telah menghina mahkamah.

MANIPULASI PORTAL PEMBANGKANG
Hari ini dia orang cakap, baling kasut. Kejap lagi cakap, melimpar selipar. Semuanya ikut sedap mulut jer. Sesuka hatinya menaip perkataan. Kesimpulannya:- Perbuatan melempar, membaling, mencampak apa sahaja alas kaki seperti kasut, selipar, capal, terompah wali ke, kepada seseorang atau dua tiga orang, adalah satu penghinaan.
Mereka yang educated macam ‘well, educated jin’ kisah Nasib Do Re Mi juga akan setuju  menganggap nasib mereka itu di tentukan oleh ‘orang’ lain. Mereka anggap lahir sebagai rakyat Malaysia, adalah bernasib malang. Peliknya, mereka ini tidak pernah berusaha untuk mengubah nasib lalu menjadi warganegara negara yang mereka hajati. 
Aku setuju dan menyokong penjara satu tahun untuk sesiapa sahaja yang membaling objek  selipar atau alas kaki, kepada sesiapa sahaja dengan sengaja atau tidak untuk tujuan penghinaan. Ini adalah kesalahan yang amat serius. Satu perbuatan yang amat tidak bertamadun. Mampu membunuh keadilan, weei.

KOMENTAR biaDAP
Wow, ramai jugak yang menganggap imam tu hero mereka. Imam tu teraniaya beb. Imam tu kata banyak penyelewengan AJK Masjid hingga telah di tukarkan ke AJK baru. Terlalu luhur perjuangan imam ini untuk menegakan kebenaran. Baca komentar pro kontra mereka yang membaca. Portal pembangkang tentunya para komentar pro pembangkang syok sendiri.
Sedarkah anda semua, anda telah diperbodohkan? Anda telah di perbodohkan oleh sifat nafsu serakah anda sendiri. Anda hanya menyerlahkan betapa besarnya kemaluan yang patut dikendong. Langsung tidak ada sikap kemanusiaan, apatah lagi profesnalisme. 
Berselindung disebalik ‘anonymous’ untuk menghalalkan hujah dangkal orang kurang akal!! 
Buat mereka yang kasihan dengan keluarganya, aku ingin bertanya, apakah imam ini tidak memikirkan soal keluarganya yang besar, masih memerlukan perlindungan dan kebertanggung jawabannya?  PR wajib membantu keluarga ini, kerana ajaran pembangkang laa imam ini sanggup meringkuk dalam penjara. Apa sahaja yang terjadi kepada keluarganya, pembangkang bertanggung jawab dunia akhirat. Pembangkang yang menaja penghinaan dan penderitaan ini. 
Sedarkah anda, dengan membalingkan kasut, anda sudah tidak ada lagi alas tapak yang selesa? Ini bukan zaman, pijak duri lalang, duri lalang pun patah. Ini zaman bituminous, anonymous. Ranjau dan duri sepanjang jalan bukan kat hutan belantara. Kerikil tajam bakal membenam telapak, kerikil panas menembus urat nadi refleksi. Kalau selipar jepong kamu tu boleh robek, apatah lagi telapak yang memang retak seribu. 
Itu belum lagi soal najis makhluk iblis perusak. Tetapi, ini anda hanya memikirkan untuk menghina sistem orang, tidak menghormati orang lain dan yang pasti anda menganggap ‘ciptaan lain’ itu hanya sampah. Disebaliknya, kami juga terpaksa memandang serong anda macam sampah laa jugak kan. 
Buat komentar yang merapu kes altantuya dan ntah berantah, buat laa bukti, bawa laa ke mahkamah, lepas tu lempar laa selipar. Buat kes pun tak pandai, nak ngajar pulak. Kenapa aljubori dibebaskan? Sebab dia tak lempar kasut kat hakim di mahkamah. Kenapa imam ni kena jel setahun? Sebab dia bukan kaki liwat, Cuma cong, temberang kuat, sebab tu anaknya ramai. Boleh gitu? 
Kamu nak tuduh AJK menyeleweng. Dah diambil tindakan pun. Bukti, selain imam ni, mana saksinya, kenapa tak repot polis, kalau ada, polis tak siasat ke? Aku rasa laa kan, akhlak imam ni yang perlu dikasihankan. Kesian dia jadi manipulasi pembangkang jer. Berani buat, berani tanggung laa kan.  


Sila klik pautan di atas. Seorang peguam, MP Telok Intan, educated weeii.. well.. aku tahu laa kan siapa kamu tu. Cuma aku nak mintak tolong weeii, jangan tunjukan ‘keling pariah’ anda dalam isu yang melibatkan soal keImanan insan yang berugama Islam. Boleh tak?
Anda ingin membicarakan soal keadilan. Mulanya anda kata, hakim tidak perlu terlalu serius 
‘Ahli parlimen Teluk Intan M Manogaran mahu hakim supaya berhenti serius ketika menjalankan tugas dan mengambil kira tanggungjawab utama mereka adalah untuk menegakkan kedailan.’ ejaan tak betul, tergesa gesa nak upload. 
Apa pulak cerita dalam perenggan ini? "Mahkamah tidak boleh berfungsi sebagai sebuah badan korporat yang secara tergesa-gesa cuba menegakkan keadilan. Mesti serius atau jika tidak ia dilihat sebagai menghina sistem keadilan negara," katanya. 
Hukuman setahun penjara kerana membaling kasut atau selipar, dalam erti kata lain, Menghina Mahkamah, tentunya mengambil kira, sesuatu yang serius dan penghinaan terhadap sistem kehakiman di negara ini. Adalah satu keadilan dengan hukuman penjara setahun. Baru dia tahu betapa seriusnya kes pembunuhan jutawan kosmetik, tetapi lebih serius lagi melempar selipar untuk membunuh sistem kedaulatan undang undang di negara ini. 
Kalau korang nak bentangkan ‘kitab’ jin gay di Putrajaya, janganlah hancai boncai kitabnya. Kitab korang ‘Buku Jingga’ sudah lunyai, perlaksanaan yang korang buat karut marut, morat marit, takde nilai pujangga, yang ada hanya ‘falsampah totok bongok’. 
‘Journey to Putrajaya’ kamu, dah banyak yang ‘fail’ laa. Segala ujian pra-sekolah, pre-historik dan pra kelayakan hanya layak di tong sampahkan. Amacam YB Amat Maslan? 
Anda semua telah menghina mahkamah. Proses keadilan perundangan negara ini. Dengan membenarkan perbuatan imam menghina Hakim sekali gus Mahkamah, sewajarnyalah imam ini meringkuk dalam penjara. Campur tangan pihak ketiga seperti yang di tuntut oleh ketua biaDAP hanya akan mengeruhkan suasana. 

Pihak Mahkamah, pihak penjara, perundangan dan semua penguat kuasa undang undang, ada budi bicaranya sendiri. Sekiranya imam itu dan para penyokong terus mengusutkan keadaan, imam itu sendiri patut menerima natijahnya.

Pengampunan, mohon maaf dan kelakuan baik kita sepanjang masa, mampu meraih simpati dan tetap di pandang mulia di sisi masyarakat. Kalau tetap mempertahankan ‘sampah masyakarat’, bangga dengan cara keparat, maka tidak senang laa di dunia dan di akhirat.

************************
Inikah wajah wajah pemimpin yang bakal menerajui Putrajaya?
Mengajar rakyat untuk menjadi lebih biaDAP. Kehidupan ini bakal menjadi hamPAS. Sistem perundangan di perlekehkan. Undang undang sivil yang bersifat keduniaan pun tidak mampu di kuasai dan dimanafaatkan. Bagaimana nanti jika Hukum Hudud hendak di laksanakan? 
Kemungkaran yang bermaharajalela pun tetap di sokong. Apa sahaja perundangan demi keadilan umat manusia sejagat, seharusnya kita terima dan akur kerana kita hidup di negara yang merdeka dan di bumi Allah jua. 
Persoalannya sekarang, umno bn sedang berkuasa. Sekiranya PR diberi peluang untuk berkuasa, kalau kelemahan umno bn pun masih mereka pusakai, mampu ke kena lempar dengan bom pulak? Penyokong pembangkang sekarang begitu ghairah dan teruja dengan segala bentuk keganasan. Seolah olahnya kemaruk hendak bermandi darah. 
Kita hanya inginkan kehidupan yang harmoni. 
Kita inginkan dunia yang aman bukan sekedar impian. 

Jika anda tidak suka dengan artikel ini, sebenarnya anda menyokong ketidak adilan. Jika anda setuju dengan pendapat aku, kita berjuang demi kebenaran dan menegakan keadilan.

************************
DUNIA.....
DUNIA.....
***¾***3¼***

Rampooooongggg ngiseng, semar tileeeeemmmmmm...

Aku rasa laa kan, semua penduduk (tak kira siapa asalkan berpijak di bumi Malaysia) sudah patut di sekolahkan dalam 1Sekolah Kebangsaan sahaja, 

1Sekolah, 1Bahasa. 
BAHASA KEBANGSAAN, BAHASA MALAYSIA

Tiada ulasan:

Catat Ulasan