TERKINI

Sabtu, April 21, 2012

BIADAP KERANA MATA SATU?

BIADAP KERANA MATA SATU? HANYA MEMANDANG DENGAN SEBELAH MATA SAHAJA.


MASKOT MATA SATU

MASKOT MATA SATU ATAU MATA SEPET?

*****
biaDAP!

Teori biaDAP ... 

Manusia ini berasal dari monyet. 

Itu jika maju, ke depan...

Manusia hari ini mundur, sensitif, primitif, 

ke belakang laa kan...

mempermainkan perundangan, 

hidup tanpa peraturan, penuh percaturan,

Dunia ini dia yang punya...

Jadi monyet jugak.... laa kan..

Mungkinkah sudah dasarnya gen monyet?

*****

Maskot olimpik London 2012

Dajjal? Mata Satu?

Persepsi manusia tentunya berbeza beza. 

Kewarasan, kematangan dalam keghairahan insan sejagat merangkul Emas untuk menjadi manusia agung di pentas dunia ini, mereka terlupa nilai nilai kemanusiaan. Makhluk apakah ini yang hanya bermatu satu? 

Jangan percaya dengan tahyol. Karut marut. Jangan jadi tolol atau tewol, kaliwol maliwol! Hidup ini akan di teruskan, terus melangkah jua. Hingga di ‘samber geledeeek’ atau malaikat maut. 

Dalam suasana keghairahan untuk memecah kebuntuan meraih Medal Emas Pertama Sukan Olimpik 2012 London sekali gus mengumandangkan ‘Negaraku’ di pentas olimpik, kini kita di dendangkan dengan nada sumbang mengiringi langkah yang mungkin sumbang? 

SEMANGAT KESUKANAN TIDAK MUDAH LUNTUR BILA IANYA MENJADI BARA DAN TERUS MEMBARA UNTUK DI NOBATKAN JUARA.

INILAH SUKAN KEHIDUPAN DI DUNIA INI. SAAT YANG INDAH BELUM TENTU MENJANJIKAN KEINDAHAN DAN KEPUASAN SEPANJANG KEHIDUPAN INI.

*****
biaDAP! 

Apa sahaja yang berlaku, ada hubung kait dengan pembangkang, menjatuhkan reputasi pembangkang, semuanya akan di bahukan dan di tuduh tuju halakan kepada umno. BiaDAP! itu adalah jawaban yang paling konkrit di alam maya ini. 

Jadi, apa sahaja yang terjadi dan sedang berlaku dewasa ini adalah kerana biaDAP!. 

KebiaDAPan manusia pada hari ini lantaran kemaruk dan giler kuasa. Mereka sanggup berbuat apa sahaja melanggar peradaban, peraturan, kemanusiaan, ketuhanan, asalkan mendapat perhatian. Yang penting menjadi glemer, bertanding dalam PRU 13 boleh menang, boleh jadi YB dan dapat gaji serta bonus yang lumayan. Sebelum PRU, rakyat di utamakan, selepas PRU wakil rakyat menjadi keutamaan.

 
BiaDAP! 

 
Inikah jenis kaum yang wajar di perjuangkan? Mengaku telah menetap di Malaysia melebihi 50 tahun? Malaysia kini di anggap negara pemerdagangan orang, parlimen kanggaro dan 1001 bageroo sedang menzalimi rakyat. Apa istimewanya Malaysia? Kenapa nak mohon jadi rakyat dan kewarganegaraan Malaysia? Dah takde negara lain untuk menerima di ‘sinun’? Kalau dah menganggap Malaysia ini negara kamu, tak tahu ke nak menghormati, menghargai pemimpin? 

Mereka ini dan kaum hamPAS yang sengaja menggamit publisiti murahan adalah kerana biaDAP! 

Mereka itu semua sedang mendewa dewa kan sikap racist dan biaDAP! 

Sehinggakan hendak pendidikan percuma pun sanggup bersikap biaDAP! 

Semuanya ini angkara biaDAP! 

Malaysia hari ini di kuasai kebiaDAPan manusia?


Tiada ulasan:

Catat Ulasan