TERKINI

Selasa, Mei 01, 2012

KORANG VVIP, AKU SAUDAGAR MIMPI




‘BEERSHITT 3 ¼

Democrazy jalanan telah berlalu. Mereka para pendemo telah pulang ke jalan ‘lurus’ setelah berhempas pulas di ‘jalan mati’ menuju Dataran Berduri. Mereka terus merapu, merapi menjadikan PDRM ‘wedhus gembel’, SPR hanyalah ‘kambing hitam’, kakitangan ‘kera’jaan yang menyokong pemerintah di ‘kucing kurap’kan. Takeeeee Beeeerrrrr! 

KUNING ‘beershitt 

Otak kuning, baju kuning, budaya kuning, buat kepala pening dan memang dasar umat manusia kepala taik kuning. 

Suasana yang hening, di pagi yang bening, keindahan alam menguning, semuanya menjanjikan kedamaian dalam sehari lagi kehidupan. Semuanya tinggal harapan, panas tidak sampai ke petang. Bumi kontang, tanah gersang, insan sembrono, hentam kromo hidup sudah tidak ada lagi toto keromo.

*******************


HARI BUROH = LABOUR DAY = CUTI AM

Bila cuti, kadang kadang tu tak tau nak buat apa. So, buat bodoh ajer laa kan. Tak kan nak buat demo plak. Buat perarakan kereta berhias boleh? Hai, cari janda berhias lagi bagus! Tengok berita, kuning jugak. 

Menyampah, kata pekerja prihatin. Democrazy konon, pekerja sama jugak. Gaji pekerja RM 900. Bapak Anuar Bin Ibrahim bilang, RM 1,100 lho. BN nggak boleh bagi yoo. Oooi, korang saper nak suruh, paksa majikan bayar gaji sebanyak tu? 

Kompeni IKS mampu ke bayar gaji sebanyak tu? Pinjam TEKUN pun nak bayar. Ni, yang kerajaan dok manjakan pekerja, kenapa? Peniaga, kalau tak mampu, jawabnya, sendiri tokey, sendiri kuli, sendiri mau hidup laa. Masalahnya, pihak majikan, pihak swasta, dia orang pun ada kasta. Tak kan pekerja lebih mewah dari tokey?  adu.. du.. duu.. duit.. duit.. duit .. hutangku berbukit.. sape nak bayor? 

Kerja tetap kerja. Pekerja pun tetap bekerja walaupun Hari Pekerja. 

Kalau hari pekerja = labor day, tak syok laa kan!


Joom kita tukar jadi hari lambor day. Setiap pekerja akan di hadiahkan sebuah lambor. Kalau PR menguasai Putrajaya. 



Hanya untuk pekerja yang berdedikasi. dedi + kasi = Bapak kita yang bagi laa kan. Bapak Anu. Dia kata gaji RM 1100. Jadik, minyak pun dah murah, api & air percuma. Wifi pun free. Baring, guling tengah jalan. waaa, koner baring laa weeii. Semuanya ada yang sponser. Jumpa MB boleh dapat fulus. Hutang PTPTN lupus. mampossss.

 

Inilah teori saintis. 

SAINTIS MARANG MERAPU KEPUNDEN PARANG SEKEPER

mengatakan

Bila muda tu, bolehlah di ibaratkan Azmin Ali. Bila dah tua nyanyoook, moonyoook  macam Bapak Anuar, gambar belakang laa balik kan... kerepot nak mampooos gitu... 

Manusia ini berasal dari monyet.

Manusia ini menganggap dirinya amat sempurna. Mungkin setelah melalui evolusi untuk menjadi dan di panggil manusia. Manusia juga dicipta dengan berbagai bagai ciri keistimewaan. Manusia yang bergelar Khalifah di muka bumi ini.

Bila bila masa sahaja, sesiapa sahaja, manusia ini akan berperangai monyet. 

Manusia juga akan menjadi makhluk yang paling sempurna.

*****
Aku tetap anak cucu keturunan Nabi Adam A. S.
Tak main teori tu semua!!!


Tiada ulasan:

Catat Ulasan