TERKINI

Selasa, Jun 07, 2011

DIREKTOR AKTOR DIKTATOR

           DIREKTOR          
     PENGARAH drama kehidupan samaada sengaja mahu pun kebetulan yang di pentaskan di dunia ini hanyalah fatamorgana. Slot layar kaca yang menayangkannya juga hanyalah untuk keuntungan duniawi. Penonton yang tersengkang matanya, terkangkang posisinya di depan tv juga bersubahat dengan segala tipu daya dan dosa.
Director. Pengarah, tapi di pihak lain ada yang memanggilnya sutradara, sutrajanda ada ke? Kamasutra kan lagi senang. Bila di sebut dunia perfileman, insan ingin menjadi lagenda untuk menguasai semua bidang.
Tan Seri  P Ramlee. ‘P’ biar pun makna sebenarnya ‘Puteh’ tetapi di sebaliknya beliau adalah, Pelakun, Pelawak, Pengarah, Penyanyi, Pencipta, Penggubah dan Pemuzik. Berkemungkinan juga ‘P’ membawa pengertian yang lebih dari tujuh seperti disebutkan. Itulah kehebatan dan keagungan Tan Seri P Ramlee.
Maka tidak mustahil Dsai (Direktur, sutradara anu uar ibrahim) ingin mencipta legendanya sendiri. Pemimpin, Pembangkang dan 1001 wajah ‘P’ agenda, lagenda serta berganda ganda. Begitu juga dengan kes liwat. Di tunda tunda. Siapakah sebenarnya yang ‘mengarahkan’ sitcom ‘Liwat’ hingga menjadi sinetron tahunan?
Melihat senario perbicaraan, ketua ‘loyar’ kapal singki pootar poosing, rileks, selamba jer di atas kerusi rodanya. Aku melihat, bukan Dsai yang dibicarakan tetapi ‘oku’ di kerusi roda sebenarnya yang sedang dibicarakan dalam bicara’!! Semuanya di’direktur’ oleh Dsai. Dsai yang mengarahkan drama liwat almaluat ini sesuka hatinya. Semua lokasi menjadi pentas opera wayang pekjinya.
Hanya penonton, pemirsa, pendengar dan rakyat merangkap pengundi sahaja bakal mengadili lalu menghukum di ‘Mahkamah Rakyat’ dalam PRU 13. Dengan segala ‘keajaiban’ teknologi canggih masa kini, rakyat lebih tahu dan mengerti menilai kemanusiaan dalam kepura puraan. Cukuplah dengan sandiwara murahan ‘made in sia sia’ itu. Siam ke? Buat para ularmak yang kupur nikmat teknologi, sudah pun menjatuhkan hukum, ‘mati pun pegang bendela’...
Siapa makan cili dia rasa pedasnya. Siapa makan babi tentu dia rasa racist ultra kiasu maaa! Apa yang amat menyayatkan hati, memilukan perasaan, kerana ada segelintir umat yang sengaja mencampurkan gelatin babi ke dalam makanan halal untuk dinikmati umat ‘M’. Celaka!! Tanpa disedari, tanpa disengajakan, tanpa was was umat ‘M’ terjebak mencandui gelatin, babiii!!. Setan!.. Mustahilkah kita umat ‘M’ menjadi racist atau menjadi Pak turut?
Pesta Coklat Penang menjadi pesta cocok kulat DAPig pork! Penghinaan mereka terhadap Islam terus berleluasa seiringan masa. Umat ‘M’ akan terus didepani dengan segala pancaroba sesuai dengan janji syetan untuk menyesatkan anak cucu keturunan Nabi Adam A.S. Inilah sebahagian kecil permainan ultra kiasu, untuk merampas kuasa di Malaysia. Mereka masih menyusun agenda besar untuk menunggu masa memahkotakannya.
Pemilihan JK Masjid seperti yang uar uar kan, sekadar menguji kesabaran umat ‘M’ dalam mencorakkan atau memporak perandakan institusi Masjid. Siapa direkturnya? Setan Al-Iblis maaa!

      AKTOR      
AKTOR atau Pelakun, pelaku, dalam sesebuah besi dan bisu tanpa mata dan telinga. Itukah ungkapan PAS melalui pemimpinnya TGHH? Cerita, drama, sandiwara, telenovela dan apa apa sahaja yang dipaparkan di layar kaca, hanyalah rekaan semata mata. Itulah kemajuan, kejayaan media elektronik masa kini. 
Cukupkah hanya menjadi Pengarah? Pelakun pun dia sapu. Parah al pari..ah pandi kutti.
Mungkin semua makhluk boleh menerima, cerita ini hanya rekaan semata mata, tidak ada kena mengena dengan yang hidup dan yang mati, mungkin semuanya hanya ‘sekedar kebetulan’....

        DIKTATOR        
   DIKTATOR atau kuku besi, hitlerian dan komunis ultra kiasu, sama jer!
Seandainya manusia Dsai ini menjadi pilihan, alamatlah Malaysia akan di tadbir oleh Diktator yang macam aligator. Nampak baik macam terminator, sebenarnya urinator.
Itulah dia bermacam macam ‘tor’ dalam kamus kehidupan. Mentor. Kantor. Dan entah apa apa lagi tor yang bakal menjadikan umat ‘M’ ini ‘aktor’ dalam reaktor nucklear.     

         SABAR DALAM KESABARAN       
     Aku sudah malas hendak menulis. Aku pun bukan pandai sangat menulis. Belasah ajelah. Tapi oleh kerana penulisan menyeronokkan, aku terus menulis. Aku bertambah marah kerana, blog aku diganggu gugat. Seboleh bolehnya aku ingin menulis secara jujur dan bertimbang rasa. Tapi jelas sekali penulis di seberang sana hanya nampak kuman diseberang lautan. Gajah, babi terus menyondol di depan mata, buat derk jer! Take beer lagi. Ada plak bir halal...   
   Dalam banyak hal seperti yang aku tuliskan diatas tu, kes liwat, video porn dan apa sahaja menggamit memeningkan kepala otak.... aku peduli apa!   
   TETAPI, mana aku nak letak muka, kalau orang sengaja memijak mijak kepala aku!   
   Dengan menghina Islam, memutar belitkan fakta, mempersendakan hukum hakam Islam, patutkah dibiarkan?   
   Aku menulis hanya menyuarakan tidak puas hati dengan sikap kurang ajar yang keterlaluan, dibiarkan berleluasa di depan mata pada hari ini. Mengisi blog kapirun alpemfitnah.   
   Islam pada hari ini bagaikan tidak bermaruah lagi. Sengaja ada pihak ingin menjadikan Islam bagaikan ugama rimba yang tidak releven untuk umat manusia. Islam tidak boleh menerima kemajuan teknologi ciptaan saintis. Islam hanya satu kebajikan. Islam untuk semua di Malaysia ini. Sewaktu dengannya Islam tidak boleh menerima ‘dunia’ untuk cara hidup umatnya.   
    Aku terima, kalau Islam itu untuk sepanjang akhir zaman ini. Tetapi, aku tak setuju kalau Islam perlu disesuaikan dengan zaman. Sebab, zaman perlu disesuaikan dengan Islam. Islam adalah Ugama umat manusia di akhir zaman ini. Lalu, tidak timbul persoalan Islam perlu disesuaikan dengan zaman.    

Tiada ulasan:

Catat Ulasan